هند به عنوان کشوری که در سالهای اخیر با پیشرفت چشمگیر در زمینه فناوری اطلاعات و تولید نرم افزار،گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ،اروپایی و ژاپنی ربوده در زمینه مبارزه با بد افزارها و حمله های سایبری در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
کد خبر: ۴۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 18 April 2017
به گزارش تابناک : هکرها و بدافزارها در سالهای اخیر با حمله به وزارتخانه ها ،بانک ها ، مراکز دولتی و حتی نظامی هند اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه و حساس کردند که این امر باعث نگرانی مقامات این کشور شده است.
موسسه آمریکایی 'اکامای تکنولوژی' در گزارشی اعلام کرد براساس تحلیل محتوای صورت گرفته ، هند در رتبه چهارم اهداف سایبری درجهان قرار دارد.
کارشناسان معتقدند هند به رغم توانمندی بالای در زمینه تولید نرم افزار، این کشور آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری ندارد و بدافزارها به راحتی می توانند به زیرساخت ها،بانک ها وحتی دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی این کشور حمله کنند.
هکرها از طریق ارسال بد افزار به ایمیل ها، فایل های ضمیمه یک ایمیل یا سایر روش های مخرب رایانه ای اقدام به حمله می کنند.
سازمان امریکایی اتحاد نرم افزار(BSA) چندی پیش با انتشار گزارشی با هشدار به مقامات امنیتی هند اعلام کرد دهلی نو آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری را ندارد. 
این سازمان آمریکایی که زیر نظر شرکت مایکروسافت در امور امنیت نرم افزارها و فضای سایبری در دستگاه های دولتی و بازار های بین المللی فعالیت می کند در این گزارش اضافه کرد هرچند هند دارای سیستم هشدار دهنده و واکنش سریع در خصوص حمله های سایبری است ولی این کشور هیچ ساختار رسمی برای مبارزه با این حمله هادر سطح ملی در نظر نگرفته است .
'جارد راگلند' رئیس سازمان اتحاد نرم افزار (BSA) با اشاره به رشد چشمگیر فضای دیجیتال خاطرنشان کرد دولت هند باید بتواند از بخش های مالی و اقتصادی خود در برابر حمله های سایبری محافظت کند.
وی افزود: منطقه آسیا اقیانوسیه به طور کلی در مقایسه با اروپا و آمریکای شمالی در تعیین یک چارچوب امنیت سایبری و تصویب قوانین ضعیف عمل کرده است. 
رئیس سازمان اتحاد نرم افزار خاطرنشان کرد حضور سازمان های دولتی و خصوصی در فضای مجازی مانند شبکه های اجتماعی باعث افزایش حمله های سایبری به آنها در فضای مجازی می شود.
وی افزود:مبارزه دولت هند با پول سیاه این کشور را مجبور به استفاده بیشتر از فضای دیجیتالی و توجه ویژه به امنیت سایبری کرده است .
پیش از این یک گروه هکر موسوم به 'لژیون' اخطار داده بود که سیستم بانکی هند بسیار آسیب پذیر است و به راحتی هک می شود.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای 'بهابهای' هند کرد.
وزارت کشور چندی پیش در گزارشی به پارلمان اعلام کرد در چهار سال گذشته بیش از 700 وب سایت دولتی هند هک شد و بیش از هشت هزار نفر به اتهام جرائم اینترنتی دستگیر شدند.
پایگاه خبری اکونومیک تایمز با انتشار گزارشی با استناد به اطلاعات بانک مرکزی هند با اشاره به افزایش جرم مربوط به برداشت از دستگاههای خودپرداز و کارت های نقدی نوشت در دو سال گذشته جرائم مربوط به این نوع خلافکاری از پنج هزار و 546 پرونده به شش هزار و 996 مورد افزایش یافته است .
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی هند از بانک‌ها خواسته است در صورت مشاهده هر نوع وضعیت غیرعادی امنیتی، موارد را 2 تا 6 ساعت پس از شناسایی گزارش کنند.

*راهکارهای مباررزه با حمله های سایبری 
دولت هند همزمان با افزایش حمله های سایبری با ایجاد مرکز شناسایی بد افزار قصد دارد رایانه ها و گوشی های همراه موجود در بازار را از حمله های ویروسی و سایبری حفظ کند.
' پی پی چودری' وزیر تکنولوژی اطلاعات و الکترونیک هند اظهار کرد تیم واکنش سریع رایانه ای هند در حال همکاری با سازمان های مختلف از جمله بانک مرکزی و دیگر بانک ها برای غیر فعال کردن وب سایت های آلوده است.
وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از فضای مجازی و اینترنت ،حمله های سایبری و استفاده از بد افزارها نیز به طور چشمگیری در حال انتشار است.
به گفته وی، بدافزارها با فریب کاربران آنها را وادار به فاش کردن اطلاعات حساس و سرقت داده ها می کنند.
چودری 'اندروید کولیگان'، 'کربر'، 'اندروید هامینگ بد'،'راناسکام'، 'نیودورت'، 'اکس کد گوست'،'فلیر سیوت'، 'لاکی'، 'کافا، دورک بات'، 'کور بات'، 'زیرو اکسس' و 'رامن آیت' را از جمله بد افزارهای شناسایی شده در هند عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد دولت هند با همکاری بخش خصوصی و با آموزش نزدیک به 500 هزار نفر، توانایی خود را در خصوص مبارزه با حمله های سایبری افزایش داده است .
وزیر تکنولوژی اطلاعات و الکترونیک هند ،استخدام هکرهای شناخته شده ، برگزاری دوره های پیشگیری و مبارزه با حمله های سایبری را از دیگر راهکارها برای مبارزه با حمله های سایبری عنوان کرد.



منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار