حجت الاسلام رسایی در تجمع اعتراضی "ما اجازه نمی دهیم":
تابناک: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما به دنبال ان توافقی هستیم که روحانی در تبلیغات انتخاباتی اش قول داد، هم سانتریفیوژ ها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم!
کد خبر: ۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۵ 30 May 2015

 

به گزارش تابناک اصفهان،، با توجه به شرایط مذاکرات و انتشار فکت شیت آمریکایی و پذیرفتن پروتکل الحاقی توسط تیم مذاکره کننده، مردم سراسر کشور در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای در استان های مختلف گردهمایی را تحت عنوان " ما اجازه نمی دهیم " ترتیب دادند که عنوان آن از جمله رهبری مبنی بر اینکه " من اجازه نمی دهم " بر گرفته شده است.

 

گردهمایی " مااجازه نمی دهیم" عصر جمعه در گلستان شهدا اصفهان با حضور جمعی از مردم، خانواده های شهدا و جانبازان سطح استان و هم چنین سخنرانی حجت الاسلام رسایی و پدر شهید احمدی روشن برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی در این مراسم با تأکید بر اینکه این گردهمایی بر اساس یک دغدغه مشترک توسط مردم برگزار شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در روز نخست امسال به بررسی راه حل های مشکل های کشور پرداختند و تأکید کردند، 2 نگاه برای حل مشکلات فعلی کشور وجود دارد. راه حل اول، نگاهی است که می گوید ما می توانیم و معتقد است برای حل مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی باید به ظرفیت داخلی تکیه کرد.دیدگاه دوم هم نگاهی است که می گوید برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باید سیاست خارجی ما عوض شود.

** بدون آمریکا هم می توان پیشرفت کرد **

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تأکید دارند که ما نه تنها بدون آمریکا و غرب می توانیم زندگی کنیم بلکه بدون آن ها می توانیم پیشرفت هم بکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم نگاه دوم اجرا شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این نگاه در بدنه دولت فعلی و رسانه های این جریان وجود دارد و با استفاده از این ظرفیت آن ها کاری کردند که رهبر مجبور شود آن را برجسته کند.

** با نگاهی که به دنبال هر معامله ای با آمریکا است، مخالفیم! **

وی افزود: ما با نگاهی که به دنبال هر معامله ای با آمریکا است در هر لباس، در هر سنگر و با هر اسمی که باشد مخالفیم و اجازه نمی‌دهیم.

** پیام غواصان دسته بسته را منتشر کنید **

حجت الاسلام رسایی به بازگشت پیکر 175 شهید غواص اشاره کرد و اظهار کرد: پیام این 175 شهید دست بسته این است که ما با دستان بسته مقابل ظلم و استکبار ایستادیم، حالاشما با دست باز چه کرده اید؟ وظیفه ما این است که این پیام را در سطح شبکه های مجازی و صفحه های خود در اینترنت قرار دهیم.

**وطن پرستان بدانند، هر کس زیر سلطه آمریکا رفت خوار شد**

وی گفت: ما اگر خاک و وطن هم برایمان اهمیت دارد و به نوعی خاک پرست هستیم باید بدانیم هر کسی زیر سلطه آمریکا رفت خوار ذلیل شد، نمونه این خواری را می توان در وضعیت علی عبدالله صالح و معمر قذافی و صدام و دیگر شاهان عرب و زیر دستان آمریکا مشاهده کرد، هر کس به دشمن و کفر تکیه کرد، ضربه خورد.

**دعوای ما با آمریکا بر سر حفظ استقلال است**

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دعوای ما با آمریکا و استکبار بر سر غنی سازی 3 درصد و 5 درصد و 20 درصد نیست، مشکل ما بر سر حفظ استقلال و عزت ملت و نظام ایران است.دعوا بر سر این است که دشمن می گوید تو نباید مستقل باشی.

** چرا ما باید آنچه خود بدست آوردیم ایم را کنار بگذاریم **

وی افزود: دشمنان ما و همان 5 +1 خود کلاهک های هسته ای فراوانی دارند، حتی آمریکا خودش از این کلاهک هسته ای علیه ژاپن استفاده کرده اند حالا این افراد به ما می گویند تو انرژی هسته ای که خودت ساختی را نداشته باش چرا که با چاقویی که تو برای مصارف خود ساختی می توانی آدم هم بکشی! این حرف زور است و ما زیر بار آن نمی رویم.

** انرژی هسته ای ما، محصول تلاش خودمان است **

حجت الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: ما اعتقادی به بمب اتم نداریم حرف ما این است که اگر توانستیم در زمینه هسته ای به موفقیت برسیم، محصول تلاش خودمان بوده است. اگر ما امروز این ذلت را بپذریم و بگوییم انرژی هسته ای که خودمان ساختیم را به خاطر غرب و خواسته های شوم آمریکا نمی خواهیم، دیگر نمی توانیم برای عاشورا و امام حسین (ع) عزاداری کنیم.

**خرمشهر امروز برای آزادی، شعار ما می توانیم می خواهد**

وی با اشاره به سخنرانی روحانی در سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر امروز با خنده به دشمن، بازی برد-برد، ما بدون کدخدا نمی توانیم، خزانه خالی و این چیزها آزاد نمی شود، خرمشهر امروز با آیه شریف "اشداء علی الکفار" و شعار هیهات من‌الذله آزاد می شود. خرمشهر امروز برای آزادی، شعار ما می توانیم می خواهد.

** دشمن وقتی بداند، خزانه خالی است فشار می آورد! **

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: وقتی وزیر خارجه ما در فرودگاه جانف کندی می گوید که خزانه های ما خالی است، معلوم است که دشمن فشارها را افزایش می دهد و سعی می کند که ما را در تنگنا قرار دهد.

** وقتی دشمن همه چیز را می داند، چرا ما نباید بدانیم؟! **

وی افزود: وقتی دشمن همه چیز را می داند و فکت شیت انتشار داده است، وقتی رهبری تأکید دارد که محرمانه نداریم و باید جزئیات مذاکرات منتشر شود چرا مذاکره کننده ها جزئیات لوزان را انتشار نمی دهند نکند که می خواهند مردم از آنچه در توافقنامه امضا شده عصبانی نشوند و متأسفانه این مخفی کاری ها نشان از همین نکته است.

** اگر باکری‌ها بودند با جان‌کری قدم نمی‌زدند **

حجت الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: به خدا قسم اگر باکری‌ها بودند با جان‌کری قدم نمی‌زدند، اگر خرازی‌ها بودند حتی با همان یک دست، صنعت هسته‌‌ای ایران را حفظ می‌کردند و اگر همت‌ها بودند بیشتر همت می کردند و کشور را نجات می دادند.

**فتنه گران 88 ایران امروز برای مقابله با داعش، جانتان را می خواهد‍!**

وی خطاب به آن هایی که در سال 88 شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دادند، خاطرنشان کرد: ای کسانی که این شعار را می دادید امروز داعش به نزدیکی مرزها رسیده، ایران جانتان را می خواهد چرا پا به میدان نمی گذارید. به خدا آن ها دروغ می گفتند و باز هم مثل دفاع مقدس باید همین بسیجی ها برای دفاع از ایران پا به میدان بگذارند.

**نباید بگذاریم اصحاب، مذاکره را به سید علی تحمیل کنند**

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزی عده ای مذاکره با معاویه را به علی (ع) تحمیل کردند، بیان کرد: تحمیل محصول اصحاب علی است اما امروز ما نمی گذاریم اصحاب بار دیگر خواسته های خود را به سید علی تحمیل کنند.

**بمب اتم ما عزت، اقتدار و شور حسینی ما است**

وی گفت: انرژی هسته‌ای یعنی استقلال ملت و نظام که حق مسلم ایران است بمب اتمی و توان نظامی هسته‌ای واقعی ما ایرانی ها: عزت، اقتدار، مکتب عاشورایی و حسینی، گفتمان سبز مهدوی، نه بزرگ ملت ایران به استبکار جهانی و شعار هیات من‌الذله ایران است، دشمن درصدد گرفتن این بمب هسته‌ای از ایران است.

**اگر انرژی هسته ای بد است چرا آمریکا دارد؟**

وی تأکید کرد: هدف دشمن گرفتن استقلال ما و بردن ما زیر پرچم خود است، اگر انرژی هسته ای بد است چرا شما داشته باشید و ما نداشته باشیم؟!

**پروژه تحمیل در مذاکرات نتیجه‌ای جز ذلت ندارد**

حجت الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: پروژه تحمیل در مذاکرات هسته‌ای نتیجه‌ای جز ذلت و خواری در بر ندارد، عده‌ای در پی القای پیروزی‌های کاذب و گرفتن جشن‌های دروغین به نشانه پیروزی هستند اما در حقیقت در پی اجرای ارکان پروژه تحمیل به رهبری هستند.

**به جای رسمیت دادن به اعتراضات، مشکلات را حل کنید/ تئاتر و موسیقی که ربطی به مذاکره ندارد!**

وی یادآورشد: برخی از دولتمردان به جای تلاش برای رسمیت دادن به تجمع‌های اعتراضی صنفی مثل معلمان و کاگران به دنبال حل مشکلات آن ها و دادن لایحه‌ای به مجلس برای حل معضلات و مشکلات آن به نحو اساسی باشند.متأسفانه عده ای سرنوشت همه چیز را به توافقات هسته ای گره زدند، کار به جایی رسیده که وزیر ارشاد هم وضعیت تئاتر و سرود را بسته به شرایط مذاکرات عنوان کرده است!

** پذیرفتن پروتکل الحاقی نیازمند مصوبه مجلس است **

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پذیرفتن داوطلبانه پروتکل الحاقی، پروتکلی که پذیرفتن آن‌ نیازمند مصوبه مجلس است، از دیگر ارکان پروژه خطرناک تحمیل است، ایران NPT را پذیرفته است ولی پذیرش پروتکل الحاقی بدون مصوبه نمایندگان مجلس یعنی دادن اجازه به بازرسان برای بازرسی در هر زمان و برای هر مکان است.

**دشمن برای ایجاد یأس تهدید نظامی می کند**

وی ایجاد فضای مبهم عدم شفافیت لازم در بازگو کردن مسائل را از دیگر ارکان اجرای پروژه تحمیل دانست و بیان کرد: تهدید نظامی از سوی دشمن و ایجاد فضای یاس و واهمه در بین مردم تیز از ارکان تحمیل است.

**رکود فعلی کاری به تحریم ها ندارد!**

حجت الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: ما حدود 12 سال است که در حال مذاکره با آمریکا هستیم هیچگاه وضعیت اقتصاد کشور اینگونه نبود، هیچگاه رکودی مثل شرایط فعلی بر سطح جامعه حاکم نبود.

** چرا فکت شیت ایرانی را منتشر نمی کنید؟!**

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده چرا فکت شیت ایرانی را منتشر نمی کند، مگر آنها منتشر نکردند، مگر رهبر نگفتند محرمانه نداریم! متأسفانه دولت قصد دارد مردم را در تیرماه در عمل انجام شده قرار دهد.

** ما طالب صلحیم، نه ذلت! **

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در محضر شهدا امروز خطاب به استکبار جهانی رسا اعلام می‌کنیم که به خدا قسم همه احاد ملت ایران طالب صلح هستند اما خواهان ذلت نیستند و تحت هیچ شرایطی تن به ذلت نمی‌دهند.

** توافقی را می پذریم که راه شهدا را ادامه دهد**

وی تاکید کرد: برای پذیرفتن توافق با نمایندگان 5+1 ‌چند شرط داریم، نخست آنکه تنها توافقی را می‌پذیریم که راه شهدای هسته‌ای را ادامه دهد و کوچکترین قدمی ازاین آرمان خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

**توافقی را می توان پذیرفت که روز اول همه تحریم ها را بردارد**

نماینده مردم تهران تصریح کرد: تنها توافقی را قبول می‌کنیم که‌ طبق آن همه تحریم‌ها علیه ملت و نظام ایران در روز نخست توافق برداشته شود، تنها توافقی را به رسمیت می‌شناسیم که ‌شعار انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی‌ مبنی بر چرخش همزمان سانریفیوژها با چرخش چرخ کارخانه‌ها را محقق و عملیاتی سازد.

**حق خارج از عرف به دشمن ندهید**

وی ادامه داد: ملت ایران تنها توافقی را می‌پذیریند که‌ بر نظارت‌های متعارف و معمول و براساس NPT باشد و حق خارج از عرف را برای دشمن مهیا نسازد.

**اگر فناوری هسته ای به درد نمی خورد، چرا دشمن می خواهد ما نداشته باشیم**

حجت الاسلام رسایی با اشاره به ‌اینکه روزی عده‌ای پادشاهان خود فروخته ایران براساس نقشه دشمن بالاخص انگلیس نفت ایران را بد می‌پنداشتند و پیف‌‌پیف می‌کردند، گفت: امروز نیز دشمن به همان طریق در زمان قاجار، به نحوی رفتار کرده است که افرادی نسبت به انرژی هسته‌ای همان موضع پادشاهان خائن را نسبت به نفت را گرفته‌اند و می‌گویند فناوری هسته‌ای به کار ایران نمی‌آید.

** آقای روحانی قرار شد هم سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ مردم! **

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما به دنبال ان توافقی هستیم که روحانی در تبلیغات انتخاباتی اش قول داد، هم سانتریفیوژ ها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم!

وی افزود: ما براساس آیه نفی سبیل به استکبار اجازه سلطه بر ایران را نمی‌دهیم، ما اجازه نمی‌دهیم، امروز عده‌ای قداره به دست که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده شده است به ایران اجازه داشتن چاقویی برای گذراندن چرخ زندگی خود را نمی‌دهند، این ادبیات زورگویی است که ایران همواره در مقابل آن ایستاده است.

در ابتدای این مراسم نیز، پدر شهید احمدی روشن با اشاره به اینکه حضور ما در این مراسم، التیماتوم به آمریکا جهان خوار است، اظهار کرد: چرا وقتی نخست وزیر فرانسه به صورت رسمی در قاب تلویزیون ظاهر شد و کاریکاتوری را درباره حضرت محمد (ص) در دست داشت، شما اعتراض نکردید و حاضر به صحبت با فرانسه شدید!

** چرا دانشمندان هسته ای را کنار می زنید! **

وی ادامه داد: متأسفانه مذاکره را جوری جا انداخته اند که تمام مشکلات با توافق حل می شود اما این طور نیست اگر ما خودمان بخواهیم مشکلات حل می شود مثل آن زمانی که ما هیچ چیزی در دست نداشتیم و در صنایع دفاعی تحریم بودیم اما توانستیم با دشمن بجنگیم و پیروز شویم. ما از شیب ابی طالب گذشتیم و به دستاورد هسته ای رسیدیم که استکبار حاضر شده با ما مذاکره کند. اینکه آمریکا جهان خوار می خواهد با ما مذاکره کند به خاطر تلاش شبانه روزی دانشمندان هسته ای است اما حالا دولت فعلی خیلی از آن ها کنار زده است.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: چرا ما نمی توانیم آن چیزی که خودمان تولید کرده ایم را داشته باشیم. آیا آیندگان از ما نمی پرسند که چرا شما آن چیزی که این همه برایش سختی کشید و شهید دادید را به این راحتی از دست دادید؟

 

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
ظاهرا بگونه ای مسائل پیش می رود که
نه ! سانتریفیوژها بچرخد
نه ! زندگی مردم
نه ! تحریمی برداشته شود...

عجب برد بردی بود....................!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار