چه چیزی باعث تار شدن عکس ها هنگام عکاسی با گوشی های هوشمند می شود؟
کد خبر: ۴۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در یادداشت زیر به بیان این مطالب می پردازیم:
۱.لنز کثیف می تواند مقصر باشد. شیشه ای که دوربین شما را پوشش داده، اغلب بیش از آنچه فکر کنید با انگشتان شما برخورد دارد. برای همین قبل از عکسبرداری دوربین خود را با پارچه ای نرم تمیز کنید.
۲.عکس های تار می تواند به دلیل عدم فوکوس مناسب دوربین گوشی باشد. این اتفاق ممکن است وقتی رخ دهد که بخواهید از یک شیئی که بر روی یک زمینه دور قرار دارد عکس بگیرید. دوربین ممکن است پس زمینه را به جای فوکوس بر روی فرد مورد نظر اولیت قرار دهد.
 خوشبختانه، می توانیم با لمس کردن، محل فوکوس را در دوربین گوشی های امروزی مشخص نماییم. با استفاده از این قابلیت به دوربین خود بگویید تا به نقطه صحیح فوکوس نماید.
۳.عکس های کم نور هم اگر دست های عکاس بلرزد تار می شوند. حتی فشار دادن شاتر همراه با لرزش دست هم می تواند باعث تار شدن عکس شود. شما می دانید که عکس بلافاصله گرفته نمی شود.
 سنسور تصویر دوربین باید برای یک دوره معینی از زمان در معرض نور قرار گیرد و در موقعیت های کم نور، این دوره زمانی می تواند به اندازه 0.25 ثانیه یا بیشتر طول بکشد.
 هر حرکتی که در لحظه کوتاه رخ دهد باعث تار شدن عکس می شود. برای همین است که دوربین های دارای تثبیت کننده نوری تصویر (iso) در چنین سناریوهایی مؤثرتر هستند. اگر هدف شما حرکت کند، تثبیت کننده نوری تصویر هم کمکی نخواهد کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار