عاشوراپژوه برجسته کشور:
عاشوراپژوه برجسته کشور گفت: همه زایش‌ها و جلوه‌های هنری در خلوت‌ها نمایان می‌شود و ناگفته نماند که زیبایی نمی‌تواند پنهان بماند و به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا سنگری در همایش تجلی شیدایی که  در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به هنر انقلاب اظهار داشت: تمام معنای هنر انقلاب اسلامی در این جمله نهفته بوده که«یکی بود یکی نبود» و این جمله به معنای واقعی هنر یادشده است.

وی افزود: همه زایش‌ها و جلوه‌های هنری در خلوت‌ها نمایان می‌شود و ناگفته نماند که زیبایی نمی‌تواند پنهان بماند و به مرور زمان خود را نشان می‌دهد.

عاشوراپژوه برجسته کشور با اشاره به تفسیر تجلی شیدایی خاطرنشان کرد: تجلی یعنی بروز نور و اگر نور وجود نداشته باشد، جهان تاریک می‌شود و هر کسی در جهان می‌تواند نور و جلوه خود را همچون هنرمندان داشته باشد.

سنگری، شهید سیدمرتضی آوینی را نمونه جامعی از هنر انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: از مسؤولان درخواست داریم تا اگر برنامه‌های فرهنگی در هفته هنر انقلاب اسلامی را طی سال‌های آینده برگزار می‌کنند، اندیشه‌های شهید آوینی را هم در نظر داشته باشند.

وی به معنای واقعی هنر اشاره و مطرح کرد: هنر به معنی زایش و نوآوری بوده و هنرمند کسی است که به صورت پیوسته در حال زایش باشد و نخستین ویژگی هنر انقلاب اسلامی همین زایش و متولد شدن است.

نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات انقلاب اسلامی به ویژگی هنر انقلابی پرداخت و گفت: این هنر، هنری عارفانه است و هنرمندان انقلاب اسلامی، کلمه‌های ناهمگون را به یک وحدت تبدیل کرده و هنرمندانه آنان را بیان می‌کنند؛ در هنر انقلاب اسلامی، سیر آفاق و انفس با هم همزبان بوده و در یک مسیر حرکت می‌کند.

سنگری تصریح کرد: زمانی می‌توانیم هنرمند باشیم که یکرنگی واژه‌ها را با هم درآمیزیم و خوب ببینیم که حاصل این دو مهم، رسیدن به عنصر اصلی به نام «ملکوت» است که البته این ملکوت به آسانی حاصل نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار