رضا عزیزی در گفتگو با تابناک:
متخصص پوست و‌ مو‌ گفت:برای پاکیزگی ناخن از برس مخصوص ناخن یا چیزی شبیه مسواک های استفاده شده، هنگام شستشو با آب و صابون استفاده کرد، و نباید افراد ناخن را بادندان کوتاه کنند چراکه باعث صدمه به ناخن و پوست می شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 12 April 2017
 رضا عزیزی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: گاهی ناخن مخصوصا ناخن پا گرفتار عارضه ی قارچی شده که به « کچلی ناخن» شهرت دارد و موجب جداشدن سطح ناخن از زیر آن می شود.

 وی گفت:  لکه  های سفیدی روی ناخن دیده می شود، که برخلاف لکه های مربوط به «کچلی ناخن» با رشد ناخن کم کم به جلو می آید و با گرفتن ناخن حذف می شود، که این لکه ها ناشی از ضربه هایی بوده که به ناحیه قاعده ناخن وارد می شود.

متخصص پوست ومو با بیان اینکه ضربه به قاعده ناخن « ماتریکس» در آن نقطه کراتین سازی را متوقف می کند، افزود: عارضه ی دیگر در ابتلا به بیماری های ناخن پاورنیشی  «عقربک» است که در اثر عفونی شدن نسج اطراف ناخن به وجود آمده و قابل درمان است.

عزیزی اظهار داشت: ناخن شست پا را نباید به صورت هلالی« گرد» و از ته گرفت، بلکه توصیه می شود ناخن  به صورت خط راست گرفته شود چرا که این کار مانع فرو رفتن گوشه های ناخن به گوشت و عوارض بعد از آن می شود.

وی متذکر شد: زیر ناخن محل مناسبی برای تجمع میکروب ها است که بلند بودن ناخن می تواند سبب انتقال میکروب ها و تخم انگل به مواد غذایی شود، توصیه می شود همواره ناخن ها را باید کوتاه نگه داشت.

این متخصص پوست ومو گفت: توجه به بهداشت ناخن ضروری است چراکه عدم توجه به پاکیزگی ناخن، می تواند محل تجمع باکتری ها و حتی تخم انگل ها باشد، و از طریق دست دادن با  افراد، آن را به دیگران منتقل کرد
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار