سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان
سی‌امین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان با حضور تیم‌های ناویتاس ساتالیست استرالیا، سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، تورکو شکر ترکیه، سی سی ان سایکلینگ لائوس، ترانگانو مالزی، تیم ملی سوریه، تیم ملی ارمنستان، وینو فورائور قزاقستان، لویشان لند اسکیپ جمهوری خلق چین، ای سی اسپارتا پراگ جمهوری چک و تیم‌های داخلی پتروشیمی و شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 28 May 2015

مرحله اول سی‌امین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران ـ آذربایجان تحت عنوان کاروان سرداران شهید آذربایجان، در مسیر تبریز به مشگین‌شهر، به نام شهید جواد یاری نامگذاری شده و یاد این قهرمان که سابقه حضور در تور دوچرخه‌سواری را دارد، زنده نگه داشته می‌شود

تلاش برای حرفه ای شدن تور ایران – آذربایجان طی سه سال آینده

دبیر سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان گفت: تلاش می کنیم تا طی سه سال آینده تور ایران – آذربایجان از سطح نیمه حرفه ای به سطح حرفه ای ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ما، ابراهیم فیروزی در جلسه فنی ستاد برگزاری تور سی ام، اظهار داشت: در دنیا تورهای دوچرخه سواری در چهار سطح از جمله آماتور، نیمه حرفه ای، تمام حرفه ای و گرند تور برگزار می شود که برای برگزاری تور در سطوح حرفه ای، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به سوابق برگزاری رقابت های مختلف در کشورهای درخواست دهنده توجه می کند.

وی ادامه داد: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیز 30 سال مداوم برگزار شده و از زمان حضور آقای سیدمحمد شروین اسبقیان در راس مدیریت ورزش استان، پروسه پنج ساله برای نیمه حرفه ای شدن تور با سرعت بیشتری طی شده و ما توانستیم در عرض سه سال و جلوتر از برنامه، تور ایران – آذربایجان را به سطح نیمه حرفه ای ارتقا دهیم.

فیروزی گفت: این موضوع هم یک فرصت و هم یک تهدید برای ستاد برگزاری است چراکه در صورت رعایت نشدن اصول و قوانین UCI احتمال پیشرفت برای تور وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به کمک های وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: از زمانیکه دکتر محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان حضور یافته اند، کمک های مالی و حمایت های معنوی از ستاد برگزاری تور افزایش داشته است.

دبیر سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان در خصوص تعداد تیم های حضار در این دوره گفت: 13 تیم خارجی و پنج تیم داخلی در این دوره از تور ایران – آذربایجان شرکت می کنند، البته تا قبل از شروع تور حدود 40 تیم اعم از باشگاهی و ملی برای شرکت در تور سی ام درخواست فرستاده و منتظر جواب ما بودند. این در حالی است که یک زمان باید برای حضور تیم هایی مثل افغانستان و عراق ما باید درخواست می دادیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حرفه ای شدن تور ایران – آذربایجان طی سه سال آینده، عنوان داشت: در تورهای نیمه حرفه ای فقط تیم های رسمی و ثبت شده در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و همچنین تیم های ملی می توانند حضور پیدا کنند و اکنون ما برای اولین بار تور ایران – آذربایجان را در سطح نیمه حرفه ای برگزار می کنیم.

پاک پیروز شو˝ و ˝جنگل ها را حفظ کنیم˝ به عنوان دو شعار سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری

˝پاک پیروز شو˝ و ˝جنگل ها را حفظ کنیم˝ به عنوان دو شعار سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ما ، در این خصوص نورمن شل مردین نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گفت: در دوره گذشته "پاک پیروز شو" شعار تور ایران – آذربایجان بود و در دوره سی اُم، یک شعار دیگر اضافه شده و آن شعار "جنگل ها را حفظ کنیم" است.

وی ادامه داد: شعار "پاک پیروز شو" نشان دهنده اهمیت مبارزه با دوپینگ در ورزش است و شعار "جنگل ها را حفظ کنیم" نیز در راستای حفظ طبیعت و جنگل ها است.

شل مردین گفت: بر این اساس و طبق تصمیم ستاد برگزاری تور سی اُم، مقرر شده تا نتایج هر مرحله از تور برای اولین بار بصورت الکترونیکی اعلام شود و دیگر این نتایج به صورت پرینت و روی کاغذ نخواهد بود.

وی افزود: با این اقدام در حدود پنج هزار کاغذ صرفه جویی خواهد شد و تنها در مواردی خاص و به تعداد محدود نتایج هر مرحله از تور روی کاغذ خواهد بود.

نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری عنوان کرد: اعلام نتایج بصورت سیستم الکترونیکی خواهد بود؛ بدین ترتیب که نتایج در سی دی ثبت شده و در اختیار مسئولان تیم ها، مسئولان فنی و رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین این قابلیت وجود دارد که نتایج به صورت سیستم الکترونیکی به آدرس پستی افراد مذکور ارسال شود.

مرحله اول سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان در مسیر تبریز به مشگین شهر، به نام شهید جواد یاری نامگذاری شده و یاد این قهرمان که سابقه حضور در تور دوچرخه سواری را دارد، زنده نگه داشته خواهد شد.

تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان، برند ورزش آذربایجان شرقی است

:عاون وزیر ورزش و جوانان کشور با بیان اینکه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان، برند استان آذربایجان شرقی است، گفت: برای برگزاری هرچه بهتر تور سی اُم، مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ما ، شعبانی بهار در آئین افتتاحیه سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان اظهار داشت: برگزاری مسابقات دوچرخه سواری با مسابقات میدانی متفاوت است و در مسابقاتی همچون دوچرخه سواری خیلی از اختیارات در دست برگزار کننده نیست و برای انجام برنامه ها و برگزاری مسابقات، نیاز به یک هماهنگی دقیق و منسجم و البته کار مضاعف وجود دارد.

وی با بیان اینکه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان به نام استان آذربایجان شرقی نقش بسته است، عنوان کرد: نهالی که همکاران قبلی ما در ورزش کاشته اند، باید تلاش کنیم که در گام اول آن را حفظ کنیم و در گام دوم به سمت حرفه ای شدن و ارتقای سطح سوق دهیم، البته کسب چنین کیفیتی چندان ساده نیست اما در مقابل اراده همه چیز امکان پذیر است.

دکتر شعبانی بهار افزود: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان، برند ورزش استان آذربایجان شرقی است و برای برگزاری هرچه بهتر تور سی اُم، مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وی گفت: بنده در دیگر استان ها مسابقاتی به این قدمت ندیده ام و هیچ رویداد ورزشی در کشور نبوده که 30 سال مداوم برگزار شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور در عین حال تصریح کرد: با این حال باید بگویم که استان آذربایجان شرقی ارزش و استحقاق برخورداری از چنین رویدادی را دارد و امیدوارم که سال به سال شاهد پیشرفت و برگزاری موفق این تور باشیم.

//////////////////////////////////////////////

رعایت استاندارد ساختمان سازی در تبریز ضرورتی غیر قابل انکار است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رعایت استانداردهای ساختمان سازی در تبریز ضرورتی انکارناپذیر می باشد.

به گزارش خبرنگار ما ، ایرج شهین باهر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان مهندس ساختمان استان آذربایجان شرقی گفت: بالابردن استانداردهای زندگی شهری و همچنین امنیت جانی شهروندان ارتباط مستقیمی با استاندارد سازی ساختمانهای شهر دارد.

رئیس نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: تجلیل از پیشکسوتان در هر قشری که مایه سرافرازی و سربلندی آن جمع هستند، صورت می‌گیرد و در جامعه مهندسی نیز این امر مورد توجه قرار دارد.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به مشکلات بخش صنعت ساختمان اظهار کرد: در گذشته مشکلات فنی زیادی در امر ساختمان‌سازی وجود داشت و آنگونه که باید به استاندارد ساختمان‌سازی توجه نمی‌شود.

رئیس نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: گا‌م‌های زیادی برداشته شده تا به این مرحله فعلی رسیده‌ایم و در جایگاه مطلوب‌تری قرار داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریزدر پایان سخنانش با اشاره به برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان مهندسی در استان بیان کرد: در این زمینه کارهایی انجام شده و کارت منزلت مهندسان پیشکسوت با همین هدف صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :