مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبرداد:
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به فراخوان حجاج برای سفر حج تمتع امسال گفت: 1900 نفر در استان سمنان واجد فراخوان امسال بوده و بعد از طی مراحل قانونی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سیدعلی میرقاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،بااعلام این خبر اظهار کرد: آن دسته از متقاضیانی که امسال برای سفر حج تمتع فراخوان شدند باید برای ثبت‌نام اولیه از پس‌فردا 23 فروردین‌ماه اقدام کنند.

Image result for ‫خانه خدا‬‎

وی ادامه داد: دارندگان فیش‌های حج تمتع قبل از 31 تیرماه 85 که قضد تشرف به حج تمتع را در سال 96 دارند باید با در دست داشتن فیش حج تمتع(قبض ودیعه‌گذاری)، اصل شناسنامه و کارت ملی خود به یکی از شعب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه و نسبت به واریز مبلغ علی‌الحساب سفر خود اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص این مبلغ علی‌الحساب اظهار کرد: این مبلغ حداکثر تا 10 میلیون تومان بوده و با توجه به تفاوت میزان پرداخت آن از سوی زوار، زاائران بیت‌الله الحرام با مراجعه به بانک ملی می‌توانند از میزان دقیق آن اطلاع پیدا کنند.

میرقاسم‌پور اضافه کرد: همچنین آن دسته از متقاضیان که فیش حج آنها مربوط به دهه‌های 60 و 70 است نیز باید به بانک مراجعه و فیش‌های خود را به فیش یک میلیون تومانی ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان حج در دهه‌های 60 و 70 معمولا بین 230 تا 270 تومان پرداخت کردند گفت: این زوار باید فیش حج تمتع خود را به فیش یک میلیون تومانی تبدیل کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان تبدیل این فیش‌ها را الزامی برشمرد و افزود: علاوه بر این زواری که قصد دارند امسال به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شوند باید گذرنامه آنها تا پنجم اسفندماه 96 اعتبار داشته باشد تا به مشکلی برنخورند.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص انتخاب مدیران کاروان‌ها در این استان تصریح کرد: هنوز مدیران کاروان‌ها مشخص نشدند اما ظرف چند روز آینده مدیران کاروان انتخاب و از طریق رسانه‌ها اعلام خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار