دکتر محمدرضا خداوردی زاده، عضو شورای منطقه حزب اتحاد ملت در گفتگو با تابناک تبریز:
دکتر محمدرضا خداوردی زاده، عضو شورای منطقه حزب اتحاد ملت و رئیس کمیته انتخابات این حزب در استان به انتقاد از شورای شهر تبریز پرداخت و اعضا و ریاست این شورا را به پاسخگویی در رابطه با فساد موجود در شورا و شهرداری تبریز فراخواند.
کد خبر: ۴۰۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 09 April 2017

دکتر محمدرضا خداوردی زاده، عضو شورای منطقه حزب اتحاد ملت و رئیس کمیته انتخابات این حزب در استان به انتقاد از شورای شهر تبریز پرداخت و اعضا و ریاست این شورا را به پاسخگویی در رابطه با فساد موجود در شورا و شهرداری تبریز فراخواند. متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است: 

 

* مسائلی را در دوره چهارم شورای شهر تبریز شاهد بودیم که به تعلیق چهار نفر از نمایندگان نیز انجامید. نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟!

بلی متاسفانه می توان گفت دوره اخیر شورای شهر تبریز، تلخ ترین و تاسف انگیزترین دوره در طول چهار دوره تشکیل شوراهای شهر بود. بسته شدن فضای سیاسی کشور و ردصلاحیت بخشی از نخبگان جامعه در انتخابات دوره چهارم باعث تشکیل شورایی بشدت ضعیف و ناکارآمد در تبریز و سایر شهرهای کشور شد. عرصه کاندیداهای شورای چهارم به قدری بسته و خالی از بزرگان بود که شاهد بودیم افرادی بدون سابقه و تجربه به صرف داشتن پوسترهای جذاب و یا سواستفاده از علاقه مردم تبریز به تیم تراکتورسازی وارد شورای شهر شدند. خوب مشخص است وقتی فردی تجربه کار تشکیلاتی ندارد، آشنایی با فضای سیاسی شهر و کشور ندارد و هیچ تشکل، حزب و مجموعه ای را بعنوان مشاور خود نمی بینید به دام برخی افراد سودجو می افتاد و وسوسه می شود!
از سوی دیگر باید اعضای فعلی شورای تبریز و در راس آن رئیس آن را دعوت به پاسخگویی در این ارتباط کرد! دوستان شورا بجای لبخند زدن به دوربین خبرنگاران باید بیایند و توضیح دهند که شورایی که باید نظارت بر عملکرد مالی و اجرایی شهرداری داشته باشد و جلوی فسادهای موجود در شهرداری تبریز(که داد همه مردم را در آورده است) بایستد، چگونه تبدیل به بخش مهمی از حلقه این فساد شده است! اعضای شورای شهر چنان خندان و با غرور در اولین ساعت های آغاز ثبت نام انتخابات دست در دست هم و سینه جلو داده اقدام به ثبت نام در انتخابات کردند که گویی نمایندگان درخشان ترین و کارآمدترین پارلمان محلی جهان بوده اند! بنده از فعالین سیاسی و مدنی تبریز و همچنین فعالان مطبوعاتی می خواهم که اعضای شورا را مجبور به پاسخگویی در ارتباط با فسادهای موجود در شهرداری و نقش نظارتی شورای شهر در این ارتباط بکنند! مردم تبریز باید بدانند شورای شهر با تعطیل کردن وظیفه نظارتی خود در سال های اخیر فضا را برای گسترش فساد در مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز مهیا کرده است!

«روحانی کاندیدای حزب اتحاد در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود»

* و سوال آخر، راهبرد حزب اتحاد در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری چه خواهد بود؟!

راهبرد حزب اتحاد ملت بارها توسط دبیرکل، دفتر سیاسی و اعضای شورای مرکزی به استحضار مردم رسیده است. ما آقای روحانی را در شرایط حاضر بهترین گزینه برای اداره قوه مجریه می دانیم. بهترین گزینه هم برای اصلاح طلبان و نیروهای منتقد، هم برای اصولگرایان و هم برای کشور و نظام. آقای روحانی ثابت کرده است که توانایی بازگردن وضعیت کشور به شرایط نرمال و مطلوب را داشته است. البته انتقادهایی را هم داریم. مثلا عملکرد دولت در ارتباط با سیاست داخلی را مطلوب نمی دانیم.

در مورد نامزد پوششی اصلاح طلبان؟
حزب اتحاد ملت موافق حضور نامزد پوششی در انتخابات نیست. ما اعتقاد داریم که نیروهای هوادار دولت باید قویا از آقای روحانی حمایت کنند و اجازه ی ایجاد مسائل حاشیه ای را ندهند. اصلاح طلبان اگر می خواهند همراه با آقای روحانی در مقابل هجمه ها و بی اخلاقی های مخالفان دولت بایستند باید تلاش کنند از ابزارهای اطلاع رسانی موجود همچون مطبوعات و شبکه های اجتماعی برای آگاه سازی مردم نسبت به عملکرد مثبت دولت و پاسخگویی به تخریب های طرف مقابل استفاده کنند. سیاست داشتن نامزد پوششی چندان مناسب به نظر نمی رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار