نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: بهترین تولید در سال تولید و اشتغال، تولید فرهنگ است.
کد خبر: ۴۰۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی دردیدار با مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه و تولید فرهنگ واخلاق درجامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سمنان، استان ممتازی از نظر فرهنگی است ادامه داد: نقش آموزش و پرورش همواره در این زمینه بسیار مهم بوده است.

Image result for ‫آیت الله شاهچراغی سمنان‬‎

این عضو خبرگان رهبری با تقدیر از خدمات آموزش و پرورش در نوروز بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی و زائران امام رضا (ع) توسط آموزش و پرورش باعث تقویت فرهنگ می‌شود و کار بسیار پرثوابی است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه سمنان تصریح کرد: شغل معلمان، کار پیغمبری است و فعالیت پیغمبری نیز سخت و از کارهای مهم محسوب می‌شود.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: شغل معلمان نزد خداوند مأجور بوده و بین مجاهدین و قائدین همیشه فرق وجود دارد، چون خدمات فرهنگیان مورد رضایت خداوند متعال قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه نزد خداوند منان یکسان نبوده و مجاهدین و قائدین مساوی نیستند؛ اضافه کرد: کسی که در راه خدا جهاد می‌کند و شهید می‌شود، با کسی که در خانه نشسته و رنگ جبهه را ندیده، یکسان نیست؛ اما باید مراقب بود این کار خوب، به‌جا و درست انجام شود تا دانش‌آموزان از زیربنا درست شوند.

امام جمعه سمنان اظهارکرد: امسال سال تولید و اشتغال است و بهترین تولید، تولید فرهنگ است و شما نیز علم و اخلاق تولید می‌کنید و دانش‌آموزان را پرورش می‌دهید و این‌ها رجال آینده هستند و این برای کشور مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: من شما را به ترویج اخلاق توصیه می‌کنم؛ چون علم تولید اخلاق نمی‌کند و باید دانش‌آموزان را بسازید؛ چراکه با اکثر خانواده‌ها ارتباط دارید.

شاهچراغی با بیان اینکه خانواده‌ها ‌باید پیگیر امور فرزندان خود باشند اضافه کرد: خانواده ها باید بدانند تنها ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس کافی نیست بلکه پس از آن نیز باید مراقبت کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به مطالبات همیشگی فرهنگیان و سختی‌های موجود نظیر کمبود اعتبارات دولتی و ... افزود: امور جاری و رفع کمبودها نیازمند تلاش، کوشش و جست‌وجوی خیران است.

وی با اشاره به دل‌بستگی‌ها به قدرت و مقام افزود: دل‌بستگی به میز و مناصب موجب لغزش می‌شود و خطرناک است؛ هدف باید خدمت صادقانه و رضایت خداوند باشد و کسی که دل‌بسته میز می‌شود، دیگر خادم نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار