امام جمعه دامغان:
امام جمعه دامغان از تشکیل چهار کمیته فرعی در ستاد اعتکاف شهرستان خبر داد و گفت: تدارکات، فرهنگی، اجرایی و امنیتی چهار کمیته ای هستند که برگزاری اعتکاف در سال۹۶ را برعهده دارند.
کد خبر: ۴۰۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 08 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در گفتگویی ضمن بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۵۵۰ نفر در ۱۰ مسجد دامغان متکعف شده بودند، ابراز داشت: از این تعداد مساجد، یک مسجد در شهر دامغان، سه مسجد در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و امیریه و مابقی در سطح روستاها شامل روستاهای امام آباد، مهماندوست و خورزان بوده که در سال جاری نیز این روند با ارتقای برنامه های فرهنگی و معنوی تداوم خواهد یافت و امیدواریم شاهد افزایش روند استقبال از اعتکاف در سال جاری باشیم.

سید محمد حسینیان

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۵۵۰ متکعف سال گذشته در دامغان ۹۳۹ نفر زن و ۶۱۱ نفر مرد بودند، افزود: ۹۷ نفر از برادران و خواهران طلبه سال گذشته در بین معتکفان دامغانی حضور داشتند که با برنامه ریزی صورت گرفته این اعزام ها در سال جاری نیز وجود خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان خاطرنشان کرد: دفتر سازمان تبلیغات و امام جمعه به عنوان مرکز ثبت نام حضور در اعتکاف تعیین و مقرر شده تا از هریک از افراد شرکت کننده مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان سهم مشارکت در اعتکاف دریافت شود همچنین مساجد جامع و امیرالمومنین (ع) به عنوان مساجد برگزاری اعتکاف ویژه برداران و خواهران در نظر گرفته شده است.

حسینیان افزود: اعتکاف فرصتی بی نظیر است چرا که یک شخص معتکف با حضور در مسجد به مدت سه روز دوباره فرصت پیدا خواهد کرد که رابطه خودرا با خدا تقویت کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار