مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره محوطه کشف شده در فهرج اظهار کرد: فردا تیم کارشناسی میراث فرهنگی به منطقه اعزام می شود تا بررسی های ابتدایی را انجام دهد و پس از بررسی ها، اظهار نظر می کنیم که محوطه تاریخی است یا نه و آیا اشیاء کشف شده قدمت تاریخی دارند؟.
کد خبر: ۴۰۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 08 April 2017
"محمود وفایی" درباره انتشار خبری مبنی بر کشف محوطه تاریخی مدفون در شهرستان فهرج بر اثر طوفان شن اظهار کرد: این اظهار نظر فرماندار فهرج است و ما گلایه داریم، زیرا نظرات کارشناسی فقط به عهده میراث فرهنگی است.

وی افزود: نمی شود صرف اینکه بر اثر وزش باد یا سیل تعدادی آثار تاریخی و کوزه کشف شود، بگوییم آثار تاریخی است و ممکن است این آثار براثر سیلاب از منطقه دیگری جا به جا شده باشند.

وفایی تصریح کرد: این اظهار نظر قابل قبول نیست و فقط سازمان میراث فرهنگی می تواند درباره این آثار و مناطق اظهار نظر کند و نظرات دیگر غیرکارشناسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: باید در زمان بروز چنین مسائلی در مرحله اول مقامات محلی، سازمان میراث فرهنگی را در جریان قرار داده و تمهیدات لازم را بیندیشند تا کارشناسان بدون هر حاشیه و هیاهو در کمال آرامش به منطقه اعزام شده و کارهای ابتدایی گمانه زنی درخصوص منطقه تاریخی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در این صورت، ما نتیجه را به تهران اعلام کرده و پس از کسب مجوز، تامین امنیت و اعتبار و تجهیز کارگاه، اقدام به کاوش های باستان شناسی در منطقه می کنیم.

وفایی درباره محوطه کشف شده در فهرج اظهار کرد: فردا تیم کارشناسی میراث فرهنگی به منطقه اعزام می شود تا بررسی های ابتدایی را انجام دهد و پس از بررسی ها، اظهار نظر می کنیم که محوطه تاریخی است یا نه و آیا اشیاء کشف شده قدمت تاریخی دارند؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به همجواری شهرستان های فهرج و ریگان با استان تاریخی سیستان و بلوچستان، ممکن است سیلاب های فصلی سفال ها و آثار تاریخی را از این استان و یا سایر مناطق استان کرمان جابه جا کرده باشد و نباید به محض مشاهده کوزه و یا آثار دیگری، اعلام کنیم منطقه تاریخی و باستانی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار