یک هزار و 756 طرح مسکونی مهر در شهرک های استان در قالب طرح های تعاونی، گروهی، خودمالک و سه جانبه همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 06 April 2017
به گزارش تابناک سمنان، مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد شامل یک هزار و 120 واحد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار است که از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.
اسماعیل صادقی ادامه داد: با بیان این که این طرح ها تکمیل طرح های مسکونی مهر نیمه تمام دولت های گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد یک هزار و 250 واحد مسکونی مهر در استان سمنان تکمیل و بهره برداری شد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه در سال 95 تسهیلات 300 میلیون ریالی برای خرید مسکن مهر مصوب شد، گفت: پرداخت تسهیلات در کلان شهرها با کارمزد 9 درصد، در مراکز استان ها هفت درصد و در سایر شهرستانها چهار درصد است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
در سفر رئیس جمهور به استان سمنان 18 طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس، بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
منبع: ايرنا
برچسب ها: مسکن مهر ، شهرسازی ، سفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار