مدیرعامل هسا:
تابناک: مدیر عامل شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) گفت: ایران در زمینه طراحی و تولید پهپاد ( هواپیمای بدون سرنشین) در رده های بالای جهانی قرار دارد.
کد خبر: ۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدعلی سیرتی روز چهارشنبه در آئین عقد تفاهمنامه همکاری بین هسا و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: کشورمان در زمینه طراحی و تولید پهپاد به مرز خودکفایی رسیده و بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به آن را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به موفقیتهای حوزه دفاعی کشور بویژه در دو بخش موشکی و پهپاد اظهار کرد: امروز تولید انواع پهپادها و توسعه صنعت طراحی و ساخت آنها در دستور کار شرکت هواپیماسازی ایران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت انواع بالگرد، هواپیما و پهپاد از ماموریتهای شرکت هواپیماسازی ایران و سازمان صنایع هوایی است گفت: ما از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای طراحی و ساخت هواپیمای آتش نشان ماموریت داریم.

مدیر عامل هسا با اشاره به اجرای مراحل طراحی هواپیمای آتش نشان اظهار امیدواری کرد که امسال نمونه ای از آن رونمایی شود.

وی همچنین با بیان اینکه پهپادها بیشتر در حوزه نظامی کاربرد داشتند تصریح کرد: امروز از این پرنده در کارهای غیرنظامی و در زمان صلح بویژه در حوزه محیط زیست استفاده زیادی می شود.

سیرتی مهمترین کاربردهای پهپاد در بخش غیر نظامی را شناسایی متخلفان صید و شکار، رصد حریق یا حوادث غیر مترقبه و گشت و مراقبت از خطوط لوله، نفت و گاز و انتقال نیرو عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری هسا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به ما تکلیف شده که در حوزه محیط زیست وارد عمل شویم بهمین دلیل این تفاهمنامه بین هسا و اداره کل حفاظت محیط زیست بمنظور استفاده از پهپاد در حفاظت از محیط زیست استان منعقد می شود.

بر اساس تفاهمنامه میان اداره کل محیط زیست استان اصفهان و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع، پهپادهای (هواپیماهای بدون سرنشین) این شرکت برای حفاظت از محیط زیست به کار گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه برای نخستین بار میان یکی از ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های کشور و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در جریان گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور در اصفهان منعقد شد.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هِسا) در شاهین شهر اصفهان در سال 1355 تاسیس شده و متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران است.

از قابلیت های این شرکت می توان به خط تولید هواپیمای مسافربری و بدون سرنشین، تعمیر و نوسازی هواناو (هاورکرافت)، ساخت هواپیماهای بال ثابت (نظامی)، مرکز طراحی هواگرد و دارای بزرگترین مرکز اویونیکی کشور اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار