بررسی روزنامه های اصفهان در چهارشنبه؛
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون صحبت های ابتکار درباره زاینده رود و دیگر مسائل استان پرداختند.
کد خبر: ۴۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 27 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون صحبت های ابتکار درباره زاینده رود و دیگر مسائل استان پرداختند.

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

روزنامه نصف حهان
در گزارشی به بررسی وضعیت زاینده رود پرداخت و نوشت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در دولت یازدهم این نوید را داده است که فعلاً آب در رودخانه زاینده رود باقی بماند
.

معصومه ابتکار دیروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان در پاسخ به سئوالی درباره کاهش شدید آب زاینده رود از دهم خرداد امسال افزود: شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در عالی ترین رده این تصمیم را گرفته است که آب در این رودخانه در همه نقاط آن باقی می ماند.

روز گذشته اعلام شده بود که با کاهش خروجی سد زاینده رود از دهم خرداد، بتدریج تا پایان این ماه جریان آب زاینده رود در شهر اصفهان و شرق آن قطع می شود و برای جریان آن در تابستان بر اساس وضع ذخیره سد زاینده رود تصمیم گرفته خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه ما بر رسیدن و جاری ماندن آب تا تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان نیز تأکید داریم، اظهار کرد: لازمه این کار، مدیریت مصرف آب است.

معاون رئیس جمهور، زاینده رود را رگ حیات شهر و استان اصفهان و تالاب گاوخونی خواند و اضافه کرد: این تالاب اهمیت بسیاری برای مردم منطقه، کشاورزان و مبارزه با گرد و غبار دارد چرا که اگر خشک شود منشأ گرد و غبار خواهد بود.

ابتکار در پاسخ به سئوال دیگری درباره تالاب گاوخونی گفت: این تالاب با حقابه زنده است و مهمترین اقدام برای احیای آن، تأمین حقابه است.

وی با اشاره به بازدیدش در اوایل امسال از تالاب گاوخونی اصفهان افزود: تالاب برای چرخه هیدرولوژیکی و آب بین تالاب، رودخانه و آب های زیرزمینی اهمیت حیاتی دارد و تضمین حیات زیست محیطی و کشاورزی منطقه به آن وابسته است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه موضوع رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی از جهت ابعاد زیست محیطی را در دستور کار شورای عالی محیط زیست قرار می دهیم در پاسخ به سئوالی درباره انتظار چند ماهه برای این امر گفت: موضوعات محیط زیستی زیاد و کار زمانبندی آنها دشوار است.

وی با بیان اینکه شورای عالی محیط زیست با حضور رئیس جمهوری و وزرا تشکیل می شود، افزود: تا کنون دو جلسه آن تشکیل شده و حتماً موضوعات مربوط به اصفهان نیز در آن مطرح خواهد شد.

ابتکار همچنین در پاسخ به سئوالی در باره احتمال وجود آلودگی ناشی از فعالیت سایت های هسته ای در استان اصفهان گفت: تاکنون چنین گزارشی نداشته ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره مشکل گرد و غبار گفت: هیچکس نمی تواند ادعا کند که این مشکل را در عرض چند ماه یا حتی چند سال می تواند حل کند.

ابتکار با تأکید بر اینکه بخشی از این مشکل، منطقه ای و جهانی است، افزود: بخش عمده گردو غبار از شمال آفریقا، غرب آسیا از جمله عراق، اردن، سوریه و عربستان می آید.

ابتکار با تأکید بر اینکه این واقعیت ها را باید به مردم بگوییم، گفت: برنامه های مبارزه با پدیده گرد و غبار استان به استان پیش می رود و برای استان اصفهان در دست تدوین نهایی است



روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود نوشت: «آمادگی نه آماده باش» از جملات اخیر سردار محسن رضایی است که بار دیگر لباس سبز و مقدس پاسداری را به تن کرده است تا به قول خود تجربیاتش را در اختیار سپاه و رزمندگان اسلام بگذارد. چیزی که این روزها با ظهور داعش به آن نیازمندیم. گروهی که برای رسیدن به اهداف ننگین خود با حربه اسلام دست به هر جنایتی می زنند و امروز بیش از نیمی از خاک سوریه و بسیاری از شهرهای عراق را در اختیار دارند. کارشناسان نظامی معتقدند پشت پرده پیروزی های اخیر داعش هم حکایت از سیاست یک بام و دوهوای آمریکا و پشتیبانی محکم ترکیه- قطر و امارات از این حکومت خود خوانده است. سقوط الرمادی نه تنها شکست بزرگ برای ارتش عراق بوده، بلکه شکست بزرگ برای شعارهای آمریکایی ها در مبارزه با داعش است. عراق می تواند این شهر را از داعش پس بگیرد، اما با چه بهایی؟! آیا وحدت مرکزی در عراق، اجازه چنین نبرد خیابان به خیابانی را می دهد؟ آیا هزینه  های آن قابل جبران است و آیا داعش به این وضعیت بسنده خواهد کرد؟ 
پیش از تسخیر شهرهای پالمیرا در سوریه و الرمادی در عراق، بسیاری بر این باور بودند که داعش رو به افول است ولی سقوط این شهرها حکایت از چیز دیگری دارد. آنها در چند جبهه می جنگند، دست به وحشت آفرینی می زنند.  تا مقاومت را از بین ببرند و خلافت را در جایی پیاده می کنند که مرز عراق و سوریه را به هم وصل می کند. داعش اکنون سرزمین های هدف را به دقت انتخاب می کند. این سرزمین ها از یک سو دارای جمعیت اندک و البته وحشت زده هستند و از سوی دیگر دارای منابع زیرزمینی یا رو زمینی هستند. منابع نفت وگاز یا آثار باستانی که بتوانند با قاچاق آنها به منابع مالی دست یافت. در آن سوی مرزهای افغانستان گزارش هایی مبنی بر فعالیت داعش در مناطق غربی پاکستان منتشر شده است. بر اساس این گزارش ها نیروهای داعش در بخش هایی از منطقه بلوچستان پاکستان و کراچی در حال تشکیل شبکه خود هستند. منابع محلی نیز از خرید زمین توسط نیروهای داعش در منطقه بلوچستان و پاکستان خبر داده اند. فعالیت های داعش طی ماه های اخیر تنها به افغانستان و پاکستان محدود نشده است.

داعش سرزمین های افغانستان، پاکستان و هند را جزو قلمرو حکومت خود می داند و این را«ولایت خراسان» نامیده است. این گروه در برخی از مناطق هند از میان افرادی که برای کار به این کشور مهاجرت کرده اند اقدام به جذب نیرو می کند تا از آنان نه تنها برای عملیات در سوریه و عراق بلکه برای عملیات در شبه قاره هند در آینده استفاده کنند.

داعش را باید جدی گرفت. گروه تروریستی بین المللی که بارها هم ایران را تهدیه و همواره تلاش کرده تا در مرزهای ماهم شیطنت کند و هر بار با پاسخ محکم روبرو شده است. امروز تجهیز و آمادگی نیروهای نظامی و مردمی بیش از پیش احساس می شود تا در مقابل هر گونه اقدامی، مقابله به مثل کنیم و همواره از کشور عزیزمان ایران دفاع لازم را انجام دهیم.




صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2394-L-1.jpg




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :