دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد یزد، گفت: بیش از ۱۷ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد یزد پذیرش شدند.
کد خبر: ۴۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، علی روستایی صبح امروز در گفت‌و‌گو با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد، اظهار داشت: در حوزه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، تعداد 141 مرکز درمان اعتیاد فعالیت دارند که از این تعداد 97 واحد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی، 39 واحد تحت نظارت سازمان بهزیستی و 5 واحد تحت نظارت سازمان زندان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی همیشه به عنوان بازوان اجرایی و توانمند دولت در عرصه‌های گوناگون حضور داشته و نقش آنها در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: 59 تشکل مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد فعال هستند که از این تعداد 41 تشکل در حوزه فرهنگی و پیشگیری، 18 تشکل در حوزه درمان و حمایت اجتماعی، 3 تشکل در حوزه کاهش آسیب و 4 تشکل در حوزه‌های آموزش، اشتغال وکارآفرینی مشغول به کار هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته 47 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر در استان یزد اجرا شد که به وسیله این طرح‌ها، 408 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 164 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

روستایی در ارتباط با تشدید مبارزه با توزیع کنندگان وخرده‌فروشان مواد مخدر گفت: 4 طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت فصلی در استان یزد اجرا شد که در این طرح‌ها، 25 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 183 نفر دستگیر شدند.  

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته تریاک به عنوان اولین ماده مخدر در استان یزد است که بیشترین کشفیات را به مقدار 18 هزار و 838 کیلوگرم داشته، گفت: بعد از آن ماده روانگردان حشیش نیز با دو هزار و 37 کیلو گرم دومین ماده مخدری بوده که در یزد کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: سال گذشته بیش از 22 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.

روستایی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های کشف این میزان ماده مخدر، چهار هزار و 895 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 211 نفر قاچاقچی، یک هزار و 228 نفر حمل کننده، یک هزار و 537 نفر توزیع کننده و یک هزار و 492 نفر نگهدارنده مواد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 17 هزار و 815 نفر در مراکز درمان اعتیاد استان یزد اعم از دولتی و غیردولتی پذیرش شده‌اند که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد، یک هزار و 70 نفر از معتادان بهبود یافته تحت پوشش برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای  قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته آن، 180 درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار