با حضور دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور اولین همایش 'زمین پاک شعار نیست' در محل دپوی زباله شهری نیر برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 27 May 2015

به گزارش ایرنا، اکبر صمدی فرماندار نیر در این همایش گفت: نیر با داشتن هفت منطقه مصوب نمونه گردشگری استان اولین شهرستان استان از این نظر است.

اکبر صمدی افزود: جاذبه های گردشگری و آب های گرم معدنی و سرد و عبور 40 درصدی مسافران ورودی استان از این مسیر لزوم توسعه گردشگری در این شهرستان را ضروری کرده است.

او گفت: آب شرب شهرستان های اردبیل و سرعین از سد یامچی نیر تامین می شود و مطالعه جامع پسماند این شهرستان ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا ، شیفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این همایش گفت: حساس کردن مسوولان به مدیریت پسماند ، احساس مسوولیت مردم به حفظ محیط زیست و معرفی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی افزود: در این استان پنج سازمان مردم نهاد زیست محیطی وجود دارد و دستگاه های اجرایی استان باید از این سمن ها حمایت کنند.

دکتر ماسوله دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور هم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست کشور گفت: کشورمان دارای جاذبه های گردشگری و مناطق زیبایی است که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

او با بیان این که سالانه بیش از 80 میلیون توریست وارد فرانسه شده و از آبگرم این کشور بازدید می کنند اما تخریبشان به اندازه یک دهم مناطق گردشگری ما همچون نیر و سرعین نیست افزود: این در حالی است که دین ما به پاکی و سلامتی خاک ، هوا و آب تاکید دارد.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری بر این اصل تاکید دارد که باید طبیعت و موارد مخاطره انگیز آن مورد توجه قرار گرفته و اجازه ندهیم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در حوزه محیط زیست به سایر حوزه ها رسوخ پیدا کند.

صاحبعلی رام شهردار نیر هم گفت: در شهر نیر روزانه هفت تا هشت تن زباله تولید و به صورت سنتی دفع می شود.

وی افزود: به رغم نامطلوب بودن شرایط در سال های گذشته محل دپو و دفع زباله ها شهری نیر ساماندهی شده و از شرایط نابسامان آن تا حد امکان خواهیم کاست.

شهردار نیر اظهار کرد: پیشنهاد شده با مرکزیت اردبیل و شهرهای همجوار همچون نیر ، نمین ، سرعین ، هیر و کورائیم کارخانه کمپوست راه اندازی شود تا امکان بهره گیری از ظرفیت طلای کثیف بیشتر از این فراهم آید.

او گفت: تا زمانی که عموم مردم به اهمیت فضای سبز و سالم نگهداشتن محیط طبیعی توجه نکنند با مشکلات و دغدغه هایی روبرو خواهیم شد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار