بسته فرهنگی و هنری-1
تابناک: اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.
کد خبر: ۳۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 26 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.

****

انتشار شماره جدید فصلنامه علمی ترویجی اخلاق

****

در این هفته، شماره جدید فصنامه علمی ترویجی اخلاق منتشر شد.فریبرز راهدان در این رابطه اظهار داشت: فصلنامه "اخلاق" دارای رتبه علمی ترویجی است و از معدود نشریاتی است که در سطح کشور در حوزه اخلاق منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: «سبک زندگی و روابط همسران با یکدیگر در سیره و سخنان امام رضا(ع)»، «اخلاق اسلامی و طب روحانی»، «بررسی تطبیقی سعادت از دیدگاه فارابی و علامه طباطبایی»، «تأثیر اخلاق، وجدان کاری و هوش اخلاقی در مدیریت سازمان‌ها»، «تبلیغات بازرگانی و قربانیان آن»، «بررسی تولیدات علمی جهان در حوزه اخلاق» و «اثربخشی آموزش معنویت‌درمانی از دیدگاه اسلام بر به‌زیستی» عناوین مقالات چاپ شده در شماره ۳۸ نشریه اخلاق است.

وی درباره رتبه فصلنامه اخلاق خاطرنشان کرد: فصلنامه علمی ترویجی اخلاق رتبه خود را از شورای اعطای مجوزها و امتیازات علمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گرفته و پرونده علمی این فصلنامه برای ارتقای رتبه از علمی ترویجی به علمی پژوهشی به این شورا ارائه شده و در مرحله نهایی ارتقای رتبه است.

وی گفت: شماره‌های بهار و تابستان این فصلنامه نیز آماده شده که به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان پیرامون نحوه دسترسی به فصلنامه اخلاق گفت: نشریه اخلاق از معدود نشریات علمی کشور است که از سامانه الکترونیکی استفاده می‌کند. این فصلنامه از اوایل سال ۹۲، تمام فعالیت‌های خود را در سامانه www.faslname-akhlagh.ir متمرکز کرده است. از مزایای استفاده از این سامانه می‌توان به مواردی همچون سرعت در انجام فرایند پذیرش مقالات، بارگذاری کلیه شماره‌ها از سال ۱۳۸۴، سهولت دسترسی کاربران، نویسندگان و داوران، خوانندگان و ویراستاران و سایر عوامل، گسترش نامحدود مخاطبان، سهولت بارگذاری فصلنامه در سایر سامانه‌ها مانند پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نورمگز، مگیران، مرسلات و...، ثبت دقیق کلیه ارتباطات و فعالیت‌های کاربران اشاره کرد.

*****

رونمایی از هفت کتاب در حوزه ایثار و شهادت

*****

امام جمعه اصفهان صبح امروز و به مناسبت سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر از هفت کتاب در حوزه ایثار و شهادت رونمایی کرد.

بنابراین گزارش، مراسم رونمایی از این کتب، صبح امروز در دفتر آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و با حضور دکتر نافیان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و جمعی از معاونان و مسوولان این ارگان برگزار گردید.

«ماندگاران تاریخ»، «فرهنگ موضوعی وصایای شهدا»، «عشق بی پایان زهرا»، «از من بپرسند؟»، «والفجر تا مرصاد»، «سمت راست خاکریز» و «وصف پرواز» عنوان این هفت کتاب رونمایی شده توسط امام جمعه اصفهان است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تهیه، تدوین و به چاپ رسیده است.

****

محصولات فرهنگی فرهنگسرای پرسش

****

‏"محمدصادق سجادزاده" افزود: آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، کنترل خویش، ازدواج، سلامت جنسی، دوران بلوغ، نقش ‏والدین در تربیت جنسی، کنترل غرایض و ... از جمله موضوعات این نشست‌ها می‌باشد که از سوی این فرهنگسرا در قالب ‏DVD‏ ‏گردآوری شده است.‏

وی در ادامه بیان کرد: نشست‌های جوانی فصل رویش از سال ۱۳۸۶ تاکنون در حال برگزاری است که با توجه به اینکه ‏بسیاری از شهروندان بنا به دلایلی نتوانسته‌اند در این برنامه حضور یابند می‌توانند فایل برنامه‌ها را در قالب بسته تصویری دریافت کنند.‏

این مسوول عنوان کرد: علاقمندان برای آشنایی با لیست کامل موضوعات نشست‌ها می‌توانند به سایت فرهنگسرای پرسش به ‏نشانی ‏porsesh.ir‏ مراجعه کرده و یا در ساعات اداری با شماره ۳۲۳۵۱۳۰۰ تماس حاصل کنند.‏

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تهیه محصولات فرهنگی فرهنگسرای پرسش می‌توانند به محل انتشارات سازمان ‏فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان واقع در کتابخانه مرکزی (خیابان باغ گلدسته) مراجعه کنند.‏

****

افتتاح تنها مجموعه فرهنگی - هنری شهرگز

****

 مجموعه فرهنگی سینمایی بهار گز افتتاح می شود

سیدمهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: ساخت این مجموعه مدتی است که به پایان رسیده است و اکنون با نصب تجهیزات فنی آماده افتتاح می باشد.

وی تصریح کرد: این مجموعه سینمایی با ظرفیت 330 نفر برای سالن سینما، دارای کلاس های متعدد آموزشی، گالری و مجموعه کامل تریا و سالن‌های انتظار و... می باشد.

سیدین نیا با اشاره به امکانات این مجموعه خاطرنشان کرد: در بازسازی این سینما نیز مانند دیگر سینماهای بازسازی شده توسط حوزه هنری استان اصفهان از به روز ترین تجهیزات سینمایی وسیستم صوتی و تصویری دالبی دیجیتال استفاده شده است.

گفتنی است، مجموعه فرهنگی سینمایی بهارگز در ساعت 10 صبح روز پنج شنبه 7 خردادماه افتتاح خواهد شد.

****

روایت جنگ خرمشهر با «صدای سکوت» در اصفهان

****

حسین عبداللهی، کارگردان این نمایش با اعلام این خبر افزود: پیام میرکی، مهدی موید، بهنام شمسایی، مهدی حمید بازیگران این نمایش هستند.

وی به معرفی دیگر عوامل این نمایش پرداخت و گفت: مدیر تهیه و تولید آزاده کمال بروجردی، دستیارکارگردان علی آذرشین، مدیر صحنه شایان حبیبی، منشی صحنه سحرگل شیرازی، طراح لباس شاهده خدادادی، طراح نور و صحنه حسین عبداللهی، طراح پوسترمیثاق زارع، مدیرروابط عمومی حسین پارسایی می باشند که در این نمایش ما را همراهی می نمایند.

عبداللهی با اشاره به اجراهای قبلی «صدای سکوت» اضافه کرد: «این نمایش اجراهای زیادی در شهرهای مختلف داشته است. ما حتی این نمایش را در خوزستان و خرمشهر هم اجرا کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد. کارگردان «صدای سکوت» ادامه داد: «داستان نمایش ما درباره خانواده‌ای در یکی از روستاهای مابین خرمشهر و آبادان است که با وقوع جنگ، زندگی‌شان دچار تغییرات زیادی می‌شود. راوی نمایش ما مادری است که شهادت فرزندش در جبهه را باور ندارد و همچنان منتظر بازگشت فرزندش است. در این نمایش همه چیز از دید او روایت می‌شود

نمایش «صدای سکوت» به کارگردانی حسین عبداللهی از دوم تا 12 خرداد ماه در موزه خط حوزه هنری استان اصفهان برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار