رییس اتاق بازرگانی سمنان:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: ارایه تسهیلات رونق تولید و فعال سازی مجدد واحدهای صنعتی نمونه ای از توجه دولت تدبیر و امید به تولید ملی است.
کد خبر: ۳۹۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 14 March 2017
علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: ایجاد بیش از هشت هزار شغل جدید در سال 95 با ارایه تسهیلات رونق تولید در استان سمنان هدفگذاری شد و این عملکرد دولت یازدهم نمونه بارز اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.
ارایه تسهیلات رونق تولید نمونه ای از توجه دولت تدبیر و امید به تولید ملی است
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید به اندازه توان، برای افزایش اشتغال و کاهش رکود اقتصادی قدم هایی برداشته است و باید منتقدان دولت در رابطه با عملکرد دولت منصف باشند.
جمعه ای اضافه کرد: دعوت از واحد های صنعتی و تولیدی غیرفعال در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای بازگشت مجدد به چرخه تولید از اقدامات ارزشمند دولت بوده که حتی در انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور در کوتاه مدت حاصل نمی شود و در میان مدت و با اجرای برنامه های اصولی باید ایران را به کشور مقتدر اقتصادی تبدیل کرد، افزود: با وجود انتقادهای شدید و سنگ‌اندازی‌های بسیاری از جریان‌های سیاسی در کشور، دولت یازدهم به خوبی توانست برای افزایش اشتغال در کشور قدم بردارد و فعالان اقتصادی استان سمنان از عملکرد دولت در سال جاری رضایت دارند.
جمعه ای خاطر نشان کرد: لغو تحریم های ظالمانه، کاهش تورم 44 درصدی به کمتر از 9 درصد و افزایش فروش نفت خام از اقدامات مثبت دولت یازدهم بعد از برجام برای افزایش رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور بوده است که مردم به یقین از این اقدامات رضایت دارند و برای مردم ملموس بوده است.
وی تصریح کرد: وحدت و همدلی دولت و بخش خصوصی در چند سال گذشته برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی و تجاری در استان سمنان بسیار مثبت بوده و انعقاد تفاهم نامه 2 هزار و 700 میلیارد تومان استانداری سمنان با فعالان بخش خصوصی در سال گذشته نمونه ای از این اقدامات است.
جمعه ای با اشاره به مسایل مورد نیاز برای محقق شدن اهداف ارایه تسهیلات رونق تولید، خاطرنشان کرد: در روند اجرایی ارایه تسهیلات رونق تولید ضعف هایی وجود دارد، یکی از مواردی که نیازمند توجه است لزوم توجه دولت به بازارفروش واحدهای صنعتی است، افزایش اشتغال و کاهش رکود اقتصادی یک زنجیره به هم تنیده است که باید به تمام جوانب و مراحل آن پرداخته شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با لغو تحریم های ظالمانه روز به روز شاهد رونق کسب و کار در کشور خواهیم بود و نباید با خودتحریمی و فرافکنی، مردم را از اقدامات ارزشمند دولت ناامید کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی کمپین خبری عید ایرانی، کالای ایرانی را با هدف افزایش رونق اقتصادی و تشویق حمایت از خرید تولیدات داخلی را آغاز کرده است.
در 29 بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سوی رهبر انقلاب اسلامی در 24 بند به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار