طرح بسیج سلامت نوروزی و بازدیدهای بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از اماکن عمومی و مراکز مختلف اجر می شود.
کد خبر: ۳۹۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزون به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، طرح بسیج سلامت نوروزی از یکم اسفند ماه جاری در شهرستان آبیک آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

در این طرح فروشندگان تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی و مراکز بین‌راهی و غیره زیر ذره‌بین بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک قرار می‌گیرد.

* مردم از مراکز مجاز خرید کنند

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف تأمین و ارتقای سلامت مسافران نوروزی در اماکن عمومی و مکان‌های مختلف اجرا می‌شود.

محمد بابایی افزود: بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از یکم اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده نظارت و کنترل بر مواد غذایی، مراکز بین راهی، سلامت آب، بوستان‌ها و پارک‌ها و غیره در شهرها و روستاها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و به دنبال آن ازدیاد سرویس‌دهی اماکن عمومی و مراکز بین‌راهی به مسافران، امکان دارد مقررات و  اصول بهداشتی رعایت نشود که در صورت مشاهده و گزارشات مردمی برخورد لازم با افراد خاطی صورت می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تلاش شده متصدیان اماکن و مراکز عمومی خودشان به این اعتقاد برسند که سلامتی، حق مردم است و اگر بخواهند سلامتی مردم را به خطر بیاندازند، حقی را ضایع کرده‌اند که در این صورت مجبور می‌شویم آنان را به مراجع قضایی و قانونی معرفی کنیم.

رئیس مرکز بهداشت و شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مردم و مسافران نوروزی هم باید از مراکز مجاز خرید کنند و در مکان‌هایی با شرایط مناسب غذا صرف کرده و با اطمینان از سلامت آب نسبت به نوشیدن آن اقدام کنند.

بابایی بیان کرد: مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و خواسته آنان این باشد که سالم زندگی کنند؛ مردم باید در صورت مشاهده هرگونه مشکل و عدم رعایت نکات بهداشتی از مراکز مختلف، به شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اطلاع دهند تا به صورت ویژه موضوع پیگیری و رسیدگی شود.

وی افزود: از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نکات لازم بهداشتی به متصدیان مراکز و اماکن عمومی به صورت مکتوب اعلام و گوشزد شده است.

این مسؤول ادامه داد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی، با فرد خاطی طبق مقررات و قوانین برخورد می‌کنند.

* پیش‌بینی انجام 902 مورد بازرسی توسط بازرسان آبیکی

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی تمام بازرسان 6 مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این شهرستان به عنوان تیم بازرسی حضور دارند.

رضا اسدی افزود: تیم بازرسی صبح‌ها از ساعت هشت صبح تا 20 پاسخگوی شکایات مردمی هستند و از ساعت 20 به بعد مردم و مسافران نوروزی می‌توانند شکایات و گزارشات خود را به شماره ‌تلفن‌های 32-32827731-028 و 028-32892558 اعلام کنند که در سامانه هم ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت حاد بودن گزارش و شکایت مردمی، بازرسان شبکه بهداشت در صحنه حاضر شده و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند؛ در غیر این صورت صبح روز بعد نسبت به موضوع مطروحه از سوی مردم، پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تیم‌های بازرسی طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان آبیک از اماکن مختلف و حساس همانند رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مطبخ‌ها، مساجد، اماکن بین‌راهی، پروتئینی‌ها و فروشگاه‌ها 902 مورد بازرسی داشته باشند.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 400 مورد بازرسی بازدید از محل‌های مذکور توسط بازرسان صورت گرفته که در نظر داریم تا پایان امسال 90 درصد بازدیدها انجام شود.

اسدی یادآور شد: از یکم فروردین ماه سال 96 بازدیدهای بازرسان شبکه بهداشت آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار