نشست هم اندیشی مدیرکل ومعاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی گلستان به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزارشد.
کد خبر: ۳۹۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 13 March 2017
نشست هم اندیشی مدیرکل ومعاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی گلستان به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزارشد.

امید کابلی نماینده دبیرخانه تخصصی سمن های منابع طبیعی گلستان گفت: شکل گیری دبیرخانه سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی اتفاق خوبی بود که به عنوان اولین گام در شکل گیری ارتباط با منابع طبیعی انجام شد.

وی با بیان اینکه افزایش ارتباط و تعاملات با منابع طبیعی در بین مسئولین این اداره کل نیز وجود دارد، افزود: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان حضور فعالی در نشست های سازمان های مردم نهاد دارد.

در ادامه، سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی به ارائه گزارش عملکرد پرداختند وسپس پرسش و پاسخ از مدیرکل و بیان دغدغه های این نهادهای غیردولتی انجام شد. انعکاس فعالیت این سازمان های مردمی در سایت اداره کل، بحث حضور دام در جنگل ها، موافقت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص طرح تله کابین در گرگان و توجه به همیاران طبیعت از موضوعات مهمی بود که توسط سازمان های مردم نهاد مطرح شد.

در ادامه این نشست، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: کار در حوزه منابع طبیعی گسترده است و باید در طول سال از ظرفیت و همراهی سازمان های مردم نهاد کمک بگیریم.

مهندس ابوطالب قزل سفلو با تاکید بر اینکه باید در چارچوب قانون صحبت کنیم، تصریح کرد: انتظار ما از شما به عنوان فعالان این حوزه این است که دغدغه های خود را در چارچوب قانون پیگیری کنید چرا که اصرار و پافشاری بر نظرهای شخصی در بعضی موارد مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی در خصوص دغدغه حاضرین در خصوص احداث تله کابین و تخریب جنگل های منطقه تصریح کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با در نظر گرفتن قوانین و به عنوان یکی از مطالبات شهروندان از بین گزینه های موجود به احداث تله کابین با شرط هایی که ذکر کرده موافق است.

مهندس قزل سفلو در خصوص مطالعات ژئوتکنیک محل احداث تله کابین اظهار کرد: این مساله در حوزه تخصصی اداره کل نیست و ضمن اینکه این پروژه ارزیابی محیط زیستی نیز نیاز دارد.

توضیحات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص احداث تله کابین به صورت کامل انجام شد و دغدغه های بسیاری از نماینده های سازمان های مردم نهاد برطرف شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار