معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: امسال مبارزه با قاچاق کالاهای حوزه سلامت همچون دارو در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 26 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید محسن صادقی در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: برنامه امسال مقابله با قاچاق کالاهای حوزه سلامت همچون دارو، مواد آرایشی بهداشتی، پودرهای بدنسازی، دخانیات و تجهیزات دریافت ماهواره‌ای، گوشت و محصولات دامی و گوشی‌های موبایل است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی افزود: گام نخست در مقابله با قاچاق کالا تسلط کامل بر شبکه‌های سازمان یافته قاچاق و ابعاد آن است.

وی مسئولیت گام دوم مبارزه را بر عهده کمیته فرهنگی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ذکر و بیان کرد: فرهنگ‌سازی در بین شهروندان برای کاهش انگیزه استفاده از کالاهای قاچاق باید در دستور کار قرار گیرد.

صادقی، گام سوم در فرآیند مقابله با قاچاق را پیگیری حقوقی و قضایی دانست و افزود: این نوع پیگیری معطوف به تکنیک‌های جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرمان محکوم قضایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی ایجاد بانک اطلاعاتی دارایی‌های نامشروع، اجرای کامل قانون پولشویی، تمرکز بر شناسایی مجرمان حرفه‌ای در زمینه قاچاق و برهم زدن بازارهای غیرقانونی را از جمله وظایف دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این پدیده مذموم دانست.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با قاچاق سوخت به عنوان تاراج سرمایه ملی نیز گفت: فروش سوخت در مبادی مرزی یکی از اقدامات در خور تقدیر در زمینه مقابله با این مهم بوده که از طریق شناسایی نیاز و سپس عرضه متناسب صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار