استان اردبیل در روزهای اخیر با ترافیک میهمانان خارجی از اروپا و آسیا مواجه بوده و طی آن مقام ها وشخصیت های اقتصادی روسیه ، بنگلادش و ترکیه زمینه های همکاری با استان را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۳۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 26 May 2015

به گزارش ایرنا، در این ایام سر کنسول روسیه در رشت ، رایزن اقتصادی بنگلادش در تهران و هیات اقتصادی ترکیه در استان اردبیل با مقام ها و نیز نمایندگان بخش خصوصی استان اردبیل دیدار و گفت و گو کردند.

مقام های روسی و بنگلادشی طی دیروز و امروز میهمان اتاق بازرگانی اردبیل و استاندار اردبیل و ترک ها نیز دیدارهایی با مقام های راه و شهرسازی و استاندار اردبیل داشته اند.

روابط عمومی استانداری اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت مشترک روسی ، ترک 'آنت - موست' برای سرمایه گذاری و مشارکت در تکمیل پروژه های نیمه تمام راه آهن اردبیل – میانه ، راه ، احداث هتل و اجرای طرح های گردشگری در استان اردبیل اعلام آمادگی کرده است.

مقام های این شرکت امروز با استاندار اردبیل دیدار و گفت و گو کردند و درآن مجید خدابخش از آمادگی و حمایت استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه منطقه خبرداد.

وی گفت که شرکت آنت – موست آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف راه، راه آهن ، احداث هتل اجرای طرح های گردشگری و ژئوترمال (نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر ) را دارد که با مشارکت این سرمایه گذاران شاهد تکمیل این پروژه ها و رشد و شکوفایی منطقه خواهیم شد .

خدابخش افزود: پروژه راه آهن از سمت اردبیل پیشرفت قابل توجهی داشته و حتی در نقاطی ریل گذاری شده است.

وی اظهار کرد: شرکت آنت – موست حتی می تواند از همکاری مجموعه هایی که بیش تر در اجرای این پروژه شرکت داشتند استفاده کنند تا اجرای این پروژه تسریع شود.

استاندار اردبیل ادامه داد : شرکت سرمایه گذاران کشورهای ترکیه وروسیه می توانند پس از مطالعه اولیه این پروژه ها و برگزاری جلسات با دستگاه های ذی ربط از جمله راه و شهرسازی – میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان واخذ موافقت نهادهای مربوط فعالیت خود را درمنطقه آغاز کنند.

دراین نشست هم چنین سالام صادق اوف سرمایه گذار روس هم گفت : ما به صورت جز به جز از طرح ها وپروژه های استان اردبیل در زمینه راه - راه آهن - هتل - صنعت و معدن وگردشگری بازدید میدانی به همراه مدیران دستگاه های مرتبط خواهیم داشت سپس برای بستن قرارداد همکاری اقدام نموده و درصدد آن هستیم همکاری های اقتصادی خود را دراستان اردبیل توسعه بدهیم .

به گزارش ایرنا، رایزن اقتصادی سفارت بنگلادش در تهران نیز امروز در اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان اردبیل و بنگلادش در زمینه های مختلف بر توسعه مناسبات تجاری دو طرف تاکید کرد.

عارف الرحمان آپو گفت: این استان از جمله در زمینه تولید عسل و فرش دستباف ظرفیت های مناسبی دارد و بازار بنگلادش از محصولات مرغوب استقبال می کند.

وی افزود: بازرگانان اردبیلی می توانند به بنگلادش سفر کرده و از نزدیک با فضای تجاری این کشور آشنا شوند گرچه هم اکنون نیز در زمینه واردات پوشاک و صادرات فرش دستباف ایرانی ها در بازار بنگلادش کمابیش حضور دارند.

سرکنسول روسیه در استان گیلان نیز روز یکشنبه در اتاق بازرگانی اردبیل خواستار تقویت روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان های شمالی هم مرز با فدراسیون روسیه شد.

ماکسیم بارانف گفت که از مشکلات موجود عدم وجود اطلاعات دقیق در مورد استان هایی مانند اردبیل و امکانات واردات و صادرات است ، برای نمونه سال گذشته بیشتر واردات سیب زمینی روسیه از کشورهای مصر و پاکستان صورت گرفت در حالی که اردبیل به عنوان یکی از مهم ترین تولیدکنندگان سیب زمینی مسافت کمتری دارد.

بارانف بیان کرد: واردات روسیه در زمینه مواد غذایی از آمریکا و اروپا به شدت کاهش یافته و اردبیل به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم محصولات کشاورزی می تواند سهم خود را در بازار روسیه از جمله در زمینه مواد غذایی ، کشاورزی و پروتئینی افزایش دهد.

او با اشاره به بررسی طرحی برای ایجاد بازار مشترک ایران و روسیه در آستاراخان گفت: شرکت اردبیل در این بازار مشترک می تواند امکان خوبی برای تماس مستقیم بازرگانان اردبیل و استان های جنوبی روسیه فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار