کد خبر: ۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 26 May 2015

علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی33 با بیان اینکه  درصد آب شرب مصرفی مشترکان استان از منابع زیرزمینی تامین می شود. گفت ، منابع آب زیرزمینی متصل به شبکه شرب استان را شامل 376 حلقه چاه ، قنات و چشمه عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش ذخایر سفره های زیرزمینی ، به منظور مدیریت بحران 25 حلقه چاه جدید در سالجاری حفاری و 65 حلقه چاه مهندسی مجدد شده است.

وی اعلام کرد: 67 درصد از آب شرب استان هم از طریق پنج سد نهند تبریز ، سهند هشترود ، علویان مراغه ، ستارخان اهر و شهید کاظمی بوکان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری در 58 شهر استان و در قالب یک میلیون و 76 هزار و 562 فقره انشعاب ، تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب قرار دارد ، گفت: 75 روستای استان نیز به این شبکه متصل می باشد.

ایمانلو همچنین اعلام کرد: 57 درصد جمعیت شهری استان در قالب 585 هزار و 216 فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی بهره مند هستند.

وی اظهارکرد: با وجودی که با تمهیدات اتخاذ شده در حال حاضر مشکلی از لحاظ کمبود و قطعی آب در شهرهای استان وجود ندارد ، اما با توجه به شرایط اقلیمی و ضریب مصرف بالای استان ، رعایت مصرف بهینه برای جلوگیری از بحران ضروری است.

استان آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 700هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به یک میلیون و 700هزار نفر آن در شهرستان تبریز سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار