آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
آیت الله مجتهد شبستری گفت: آنانی که آرزوی ایجاد دوستی و رابطه با شیطان بزرگ، آمریکا را در سر دارند بدانند این ارتباط و دوستی نتیجه ای جز ذلت و عقب ماندگی در بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 25 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و نیروهای لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه ارزش هر انسانی به میزان استقامت اوست، گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان اسلام با استقامت خود نصرت الهی را به سوی خود روانه ساختند.

وی افزود: کسانی که عملا در راه توحید استقامت نشان می دهند فرشتگان بر آن ها نازل می شوند و نباید ذره ای نسبت به آینده بترسند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فوز و فلاح در گرو ایمان به خدا، جهاد فی راه خدا و هجرت است، گفت: کسی که دارای این سه اصل باشد قطعا عاقبت به خیر خواهد شد.

وی افزود: هجرت یکی از نشانه های مومن است و به دو طرق ظاهری و معنوی صورت می گیرد. اما هجرت ظاهری به معنی کوچ کردن به خاطر یادگیری علم و دانش و تامین رفاه اقتصادی خانواده است و هجرت معنوی به معنی سیر کردن از آلودگی های نفسانی و اخلاقی به طرف خوبی ها و پاکی هاست.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که سرمایه ای جز سرمایه مادی ندارند و فاقد اعمال صالحه و ایمان به خدا و قیامت هستند مصداق بارز زیانکاران هستند.

وی افزود: آن چه در جهاد مهم و ضروری است داشتن خلوص نیت است و فرقی نمی کند که جهاد نظامی باشد یا جهاد علمی.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مصادیق بارز کار و جهاد فی سبیل الله بوده و در مواقع نیاز جانفشانی کرده و در صدد دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی بر آمده است.

وی با بیان این‌که جهاد نظامی و فرهنگی جزء وظائف و اهداف اصلی تشکیل سپاه پاسداران است، گفت: سپاه باید خود را آماده مقابله با اشرار و دشمنان نموده و پاسخ پشیمان کننده ای به آنان دهد.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر واقعا مصداق بارز امداد غیبی بود چرا که با وجود آن همه نیرو و تجهیزات به ثمر رسید.

وی با بیان اینکه اگر سپاه نبود معلوم نبود سرنوشت کشور در هشت سال جنگ نابرابر چگونه می شد، گفت: دوست و دشمن بر این مسأله باور و اعتقاد قلبی دارند و اگر از سوی دشمن تحرکی صورت گیرد جوانان مومن و ولایی سپاه قاطعانه آنان را شکست داده و به خاک مذلت خواهند نشاند.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروزه دشمن از طریق جنگ فرهنگی وارد میدان رزم شده است لازم است تا نیروهای انقلابی و مومن افزون از دوره های آموزش های نظامی تحت فرماندهی روحانیت اصیل انقلابی و با مجهز شدن به سلاح های جنگ فرهنگی وارد مبارزه شده و دشمن را ناکام کنند.

وی ادامه داد: کسانی که اهل صبر و بصیرت باشند و پشتیبان ولایت فقیه بوده و حق و باطل را از هم تمییز دهند قطعا پیروز خواهند شد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که داریم، دگر اندیشان و آمریکا دوستان در صدد تضعیف خط ولایت فقیه هستند و باید با آنان مقابله جدی و اساسی کرد.

وی افزود: آنانی که آرزوی ایجاد دوستی و رابطه با شیطان بزرگ، آمریکا را در سر دارند بدانند این ارتباط و دوستی نتیجه ای جز ذلت و عقب ماندگی در بر نخواهد داشت.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی خبرها بر تلاش مشترک دشمنان برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کرد: اگر دشمنان چنین اراده و غلطی را بکنند به گفته دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.

وی اضافه کرد: بیگانگان می خواهند به بهانه مذاکرات هسته ای از مراکز نظامی بازدید کرده و از دانشمندان ما جاسوسی کنند اما به لطف خدا این آرزو را به گور خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی با بیان اینکه همین روحیه ایمان و استقامت و جنگاوری هنوز هم در ملت ایران باقی است، تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده تر از گذشته و با تجهیزاتی که قابل مقایسه با آن دوران نیست آماده اند تا با هرگوهه تجاوز مقابله کرده و پوزه دشمن را به خاک بمالند.

وی از مردم خواست: برخی شایعات رسانه ها مبنی بر حضور داعش در مرزهای کشور را باور نکنند چرا که نه تنها داعش بلکه اربابان آن یعنی آمریکا و اسرائیل هم قدرت و جرات تجاوز به مرزهای ایران اسلامی را ندارند و نیروهای مسلح آماده تر از همیشه برای مقابله آماده اند.

آیت الله شبستری در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران و آذربایجان تربیت یافته مکتب حسینی اند و صبر و استقامت را از امام خود یاد گرفته اند و اگر کوچکترین تجاوزی بشود آماده اند تا با استقامت و صبر و دلاوری با دشمن مقابله کرده و آنها را شکست دهند

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار