قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: چاره‌اندیشی نفوذ دشمنان در فرهنگ به عهده مساجد است و باید پررنگ‌تر در میدان حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۳۹۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 09 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از ايسنا، مرتضی بختیاری در مراسم بیست و چهارمین اجلاس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه اقتصادی هر کجا احساس ضعف کردیم دشمنان در آن نفوذ پیدا کردند اما در عرصه نظامی احساس موفقیت نکردند و شکست خوردند، در عرصه دفاع مقدس نیز ذره‌ای احساس ضعف به ما دست نداد و پیروز شدیم اما متاسفانه در عرصه فرهنگی دشمن احساس موفقیت کرده است.

وی ادامه داد: فرهنگ بیگانه با نفوذی که در نسل جوان پیدا کرده در این نسل ضعف ایمان را ترویج داده است و به موفقیت دست یافته است، یکی از عواملی که می‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح کشور هستند.

بختیاری با بیان اینکه هر چقدر ایمان قوی‌تر باشد قدرت موضع‌گیری شفاف‌تر خواهد بود، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، در حقیقت این سخن قرآن است و مبنای فکری امام (ره) را می‌رساند، رهبر انقلاب نیز در بیاناتی فرمودند: «مسلما تا 25 سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت» که این سخن نیز برگرفته از قرآن و مبانی فکری قرآنی است .

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: کسانی که در مسیر خدا برای نجات مستضعفان مقدم‌اند پیروزی از آن آنهاست، در حقیقت دو راه پیش رو ما قرار دارد یا در راه خدا جهاد می‌کنیم و یا به سلطه طاغوت در می‌آییم، خداوند می‌فرماید:« هر میزان که طاغوت قدرتمند‌ باشد باز هم شما تکیه‌گاهتان خداوند است.»

وی خاطرنشان کرد: کتابی را می‌خواندم با نام قرن 21 چه قرنی است که نویسنده آن جامعه‌شناس متبحری است، وی اینگونه پاسخ  داده بود که قرن 21 قرنی است که برای بشریت دو راه حل بیشتر باقی نمی‌ماند یا باید در پناه خداوند قرار گیرند یا باید تن به فسادی دهند که موج انفجار آن از بمب هیدروژنی بالاتر است، در حقیقت ما امروزه گرفتار موج فسادی به نام قانون هستیم.

بختیاری عنوان کرد: امروزه اتفاقات ناگوار با لفافه قانون صورت می‌گیرد و ما باید در قرن 21 گمشده خودمان یعنی خدا را پیدا کنیم و یا باید تن به فساد اخلاقی که موج آن برای انسانیت بسیار خطرناک است بدهیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیام انقلاب این است که بشریت گمشده خود یعنی خدا را پیدا کند، گفت: در راه خداوند می‌توانیم به عدالت برسیم، ظلم‌ها و جنایاتی که امروزه شاهد آن هستیم بیانگر این نکته است که چاره‌اندیشی این اتفاقات به عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید وارد میدان شوند زیرا دشمن در فرهنگ ما نفوذ کرده است و نباید اجازه بدهیم در شبکه‌های اجماعی به اهداف پلید خود برسد.

بختیاری در ادامه اضافه کرد: بیست و چهارمین اجلاس فرهنگی و هنری مساجد کشور را به فال نیک می‌گیریم و در جوار امام رضا(ع) تجدید پیمان می‌کنیم تا کانون‌ها را فعال کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار