رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:کلیه ارگانهای امدادی و انتظامی در مانور امداد و نجات و مدیریت صحنه یک حادثه فرضی در محور بیستون به کرمانشاه شرکت کردند.
کد خبر: ۳۹۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 09 March 2017


به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ"فضل الله شیری افزود: این مانور با ابتکار عمل پلیس راه استان طراحی و با هماهنگی مدیریت بحران استانداری و سایر ادارات و ارگانهای مربوطه به اجرا در آمد که هدف از آن تمرین مدیریت و فرماندهی در صحنه حوادث مهمه و هماهنگی و تقسیم وظایف هریک از کنش گران بوده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این مانور احصاء و درک  کمبودها برای جبران در صحنه های واقعی است، صحنه هایی که مردم نیازمند خدمات مفید، موثرو به موقع خواهند بود و هرگونه تعلل و تاخیر و ناهماهنگی ممکن است باعث تشدید ابعاد جانی و مالی و زیست محیطی حوادث شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای مقررات مدیریت صحنه حوادث رانندگی با پلیس راه می باشد و از طرفی تعطیلات نوروزی با ترافیکی مختلط از وسایل نقلیه باری و مسافری، سبک و سنگین، عمومی و شخصی در پیش است ، پلیس راه استان طراحی صحنه یک تصادف فرضی مابین تریلی نفتکش و اتوبوس حامل مسافر در یکی از محورهای اصلی و بزرگ راهی را به مدیریت بحران استانداری پیشنهاد کرد که  مورد موافقت قرار گرفت.

سرهنگ شیری افزود: در صورت بروز حادثه ای به شرحی که گفتم ورود اورژانس با امبولانس اتوبوس و هلی کوپتر، ، هلال احمر با تجهیزات رها سازی و امدادی، راهداری با تجهیزات لازم برای جابجایی  خودروهای در گیر و ایجاد کنار گذر، آتش نشانی برای اطفاء یا جلوگیری از حریق، تکنسین های شرکت نفت برای ایمن سازی محموله قابل اشتعال یا انفجار لازم و ضروری است.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: در این گونه از حوادث ما نیازمند آمادگی اورژانس بیمارستانها برای پذیرش همزمان مصدومان متعدد و حضور کارشناسان محیط زیست برای کنترل ابعاد زیست محیطی محموله خطرناک و حتی اداره برق برای مهار جریان برق تاسیسات راه خواهیم بود، که البته مهارت و حضور به موقع کارشناسان تصادفات پلیس راه و عوامل انتظامی در هماهنگ کردن و راهبری عملیات بسیار مهم خواهد بود، که  قصد ما در این حادثه فرضی تمرین این خواسته ها بود.

وی یکی از کمبودها در حوادث واقعی را عدم پوشش مخابراتی درقسمتهایی از محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد و گفت: ارتباط حادثه دیدگان با امدادگران و فوریتهای پلیسی و امدادگران با همدیگر یکی از بسترهای بسیار مهم است که از مسئولین شرکت مخابرات استان می خواهیم برای این نقاط کور چاره اندیشی کنند و از طرفی به همه ارگانهای امدادی پیشنهاد می کنیم به فکر کانلهای ارتباط جایگزین باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار