فرماندار بجستان؛
جشن نیکوکاری به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است که ازجمله آن‌ها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.
کد خبر: ۳۹۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 09 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسین ابراهیمی فرماندار بجستان گفت: دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به کمک به هم نوع دارد که اگر مردم توجه به این دستورات دینی داشته باشند اکثر مشکلات در حوزه فقر انسان‌ها برطرف می‌شود.
فرماندار بجستان با اعلام اینکه کمیته امداد حلقه اتصال و رابط مطمئن در کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه است، خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.
وی مدرسه را مهد فرهنگ‌سازی دانست و گفت: علت برگزاری این‌گونه جشن‌ها در مدارس آن است که فرهنگ نیکوکاری از دوره خردسالی درون افراد نهادینه شود و دانش آموزان کمک به هم نوع را یاد گیرند.
 ابراهیمی ضمن اشاره به انواع کمک‌ها در ابعاد مالی و معنوی یادآور شد: در حد توان خود باید به دیگران کمک کنیم و کمک کردن همیشه مالی نیست بلکه بعضی ‌اوقات با یک لبخند می توان زمینه خوشحالی دیگران را فراهم کرد.
شایسته ذکر است: دانش آموزان مدارس بجستان در جشن نیکوکاری حضور پرشوری 
داشته اند و خوشبختانه کمک های خوبی در این بخش جذب شده است.
جشن نیکوکاری با حضور مسئولان مختلف شهرستان بجستان در مدرسه سید نورالدین علوی برگزار و زنگ احسان و نیکوکاری نواخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار