معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی با عنوان «فرهنگسرای نوروز» در استقبال از بهار ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 07 March 2017

به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری، در استقبال از بهار ۹۶ برنامه‌هایی با عنوان ویژه‌برنامه «فرهنگسرای نوروز» با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - با بیان این‌که برنامه‌های «فرهنگسرای نوروز» در دو بازه زمانی ۱۵ تا ۲۸ اسفند ۹۵ و ۳ تا ۱۳ فروردین ۹۶ اجرا می‌شود، گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی - هنری در مناطق ۲۲گانه پایتخت تا ۲۹ اسفندماه برپا خواهد بود. در مرحله دوم از ۲ تا ۱۳ فروردین در هر منطقه یک کتابخانه با توجه به میزان استقبال از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر و در هر منطقه یک نگارخانه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است. موزه و خانه موزه‌ها نیز برنامه‌های ویژه نوروزی برگزار می‌کنند. همچنین سینما، پردیس‌های سینمایی و سالن‌های ورزشی در نوروز فعال خواهند بود.

او از اجرای برنامه‌های فرهنگی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید منتخب خبر داد و گفت: در روزهای پیش از نوروز، یعنی از ۱۵ تا ۲۸ اسفند در مراکز خرید و فروشگاه‌هایی که قابلیت داشته باشند، غرفه‌هایی را با هدف ساده‌زیستی و احسان، مهربانی، پاکیزگی، صله رحم برپا می‌کنیم. همچنین اجرای برنامه‌های محله‌ای منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد. مسابقه کتابخوانی مجازی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی - هنری خواهد بود.

وی ادامه داد: دو پویش برای چهارشنبه‌سوری و نوروز در فضای مجازی فعالیت خواهند کرد که این دو پویش مردم را به ایجاد آرامش برای آتش‌نشان‌ها، خانواده‌ها و احسان و ساده‌زیستی دعوت می‌کنند. 

مشاور رییس سازمان فرهنگی - هنری اظهار کرد: برای مسافران نوروزی پنج اردوگاه ویژه در فرهنگسراهای بهمن، خاوران، ملل، رازی و اشراق برپا می‌شود که فضا و امکانات را برای پخت و پز و استراحت کردن فراهم می‌کند. همچنین برنامه‌های شاد مثل اجرای موسیقی، تئاتر و ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان برای شهروندان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: همزمان با پایان تعطیلات نوروز، ویژه‌برنامه «ماهی حوض قصه‌ها» از ۱۲ تا ۳۰ فروردین اجرا می‌شود. در این ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان با ارائه ماهی‌ قرمز خود به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری کتاب‌های داستان دریافت می‌کنند. 



منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار