ابوترابی‌فرد:
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی بزرگی‌های برجسته‌ای دارد که باید از او قدردانی کرد و نقش وی در دانش هسته‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۳۹۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش تجلیل از رئیس سازمان انرژی اتمی کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز به عنوان قدرت هسته‌ای در منطقه عنوان هستیم، بستر استقلال است؛ اگر شخصیت‌هایی همچون رهبری نبود، ظرفیت‌های علمی امروز به ثمر نمی‌نشست.

وی گفت: انقلاب عظیم علمی بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران است که علی‌اکبر صالحی نقش برجسته‌ای در این حوزه داشتند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر تلاش‌های صالحی نبود، نمی‌توانستیم پیشرفت قابل چشمگیری را در حوزه دانشگاهی داشته باشیم.

ابوترابی ادامه داد: صالحی بزرگی‌های برجسته‌ای دارد که باید از او قدردانی کرد و نقش وی در دانش هسته‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست؛ صالحی علاوه بر تراز شخصیت اول، در تولید علم ایفا کرده و به عنوان یک مدیر نقش اساسی و گام‌های بلندی برداشته است و امروز توسعه فرهنگ علمی قزوین مرهون مدیریت اوست.

وی با بیان اینکه در تبدیل علم به فناوری هم از مهم‌ترین دستاوردهای صالحی است، اضافه کرد: شکل‌گیری دانش هسته‌ای در تلاش و همت علی‌اکبر صالحی است و علاوه بر جایگاه علمی باید نقش مدیریتی وی را تجلیل و تقدیر کرد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سایه شخصیت‌های برجسته همچون صالحی توانستیم دانش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فناوری تبدیل کنیم.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: غنی‌سازی اورانیوم در کشور یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین فعالیت‌های صالحی است که باید از این موقعیت و شخصیت به خوبی تقدیر و تجلیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش ارزشمند است اما آموزه‌های دینی می‌گوید اگر با اخلاق انسانی گره بخورد ارزش دارد و علم اگر در قلب انسان موحد قرار گرفت او را به پرواز در می‌آورد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صالحی آنچه در اخلاق خود به نمایش می‌گذارد تواضع دانش او بوده و باید از چنین انسان‌هایی ادب، علم، دانش و مدیریت مناسب را فرا بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار