محمد رضا شیرازی در گفتگو با تابناک:
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که استئو پروز یا پوکی استخوان یک بیماری شایع و یک مشکل بزرگ برای تامین سلامت مخصوصا در دوران میان سالی و سالمندی است، گفت: سازمان جهانی بهداشت پوکی استخوان را در کنار سرطان ها، سکته قلبی و سکته مغزی به عنوان چهارمین دشمن اصلی بشر اعلام کرده اند.
کد خبر: ۳۸۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 06 March 2017

محمد رضا شیرازی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: در بیماری پوکی استخوان،  از کلسیم و فسفر استخوان آن قدر برداشته می شود که استخوان حالت متخلخل پیدا کرده که معمولا بدون هیچگونه علایم هشداردهنده شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد  غالبا بعد از پید ایش شکستگی در استخوان مخصوصا شکستگی مهره های گردن، استخوان ران و مچ   دست ها  متوجه مشکل می شوند، افزود: مخصوصا در زنان بعد از دوران یا ئسگی و تغییرات هورمونی ابتلا به این بیماری بیشتر اتفاق می افتد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تشریح کرد:بعد از سن یائسگی باید میزان تراکم استخوان بررسی شود، تا از شکستگی های استخوان  و دردهای استخوان که دربسیاری از موارد به زمین گیری افراد منتهی می شود، پیشگیری کرد. 

شیرازی به دریافت مقدار کافی کلسیم از طریق شیر، لبنیات و برخی مواد غذایی مانند سبزیجات، کنجد، بادام و... اشاره کرد و متذکرشد: برای پیشگیری  دریافت مقدار کافی ویتامین دی ( از طریق دارو یا تابش نور مستقیم خورشید به بدن)، ورزش و فعالیت های بدنی و درصورت لزوم درمان هورمونی، لازم است.

او در خاتمه بیان کرد:  زنان باید  از سن چهل سالگی به بعد نسبت به  مسئله پوکی استخوان به طور جدی اقدام کرده چرا که با افت مصرف شیر و لبنیات در استان قبل از پیدایش  مشکلات بعدی با بررسی تراکم استخوان ها و با  دریافت مقدار کافی کلسیم و ویتامین دی  از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند .
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار