مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری بزرگترین جشنواره نوروزی در قزوین خبر داد و گفت: ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز فروردین ماه ۹۶ در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید وزیری نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری منطقه 2 قزوین برگزار شد، بیان کرد: جشنواره اسباب بازی چندین سال متوالی است که در قزوین برگزار می شود و مخاطبان خوبی داشته است و نظرسنجی ها هم حکایت از ابراز علاقه مردم و خانواده ها به این برنامه دارد که این امر ما را مصمم می کند تا این جشنواره را سالانه برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: از دوم تا دهم فروردین ماه سال 96، ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در سعدالسلطنه برگزار می شود که در حوزه بین المللی این جشنواره، عروسک های بیش از 30 کشور دنیا و در سطح ملی هم عروسک های 31 استان کشور و مناطق مختلف ایران به نمایش گذاشته می شود.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: این جشنواره همزمان با نمایشگاه دائمی سوغات و صنایع دستی در فضای تاریخی سعدالسلطنه برگزار می شود که محیط جذابی را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می کند.

 

وی عنوان کرد: در ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین بخش های مختلفی پیش بینی شده است به طوری که 90 غرفه فرهنگی، آموزشی، فروشگاهی، بازی و سرگرمی در نظر گرفته شده که به موضوعات مختلف در حوزه کودک می پردازند ودر این غرفه ها مواردی نظیر آموزش ساخت عروسک، کارگاه های سفال، تست خلاقیت، آموزش قرآن و مفاهیم مذهبی، سلامت کودکان، بازی شهرگشت و غیره را خواهیم داشت.

 

وزیری نژاد با اشاره به نمایش بازی های بومی و محلی در جشنواره بازی و اسباب بازی توضیح داد: در حوزه بازی های بومی و محلی استان های لرستان، گیلان، زنجان، ایلام و گلستان به ارائه بازی های محلی و بومی خود می پردازند و همچنین در کنار اینها گروه بازی های بومی و محلی استان هم طی 10 روز برگزاری جشنواره فعال است و 50 بازی را آموزش داده و معرفی خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در خصوص بازی های امروزی هم، بازی های جدید و ایرانی را در معرض دید عموم گذاشته و بازی هایی مانند چرتکه، دوچرخه برقی، رباتیک و غیره در بخش بازی های مدرن پیش بینی شده است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: برنامه دیگری که در این جشنواره در نظر گرفته ایم، برگزاری جُنگ و تئاتر است که در این برنامه ها آموزش مفاهیم شهروندی و مباحث اخلاقی محور قرار دارد.

 

وی تأکید کرد: در جشنواره امسال عروسک های شکرستان در قالب سفره هفت سین به نمایش درخواهد آمد  و رادیو نمایش هم در نمایشگاه فعال است و گروه های مختلف ملی مانند فیتیله، خاله نرگس و غیره هم در این جشنوراه حضور خواهند داشت.

 

وزیری نژاد اعلام کرد: قسمت دیگر جشنواره به فروشگاه هایی اختصاص دارد که 25 غرفه در فضای مسقف شترخان برای این امر در نظر گرفته شده است و همچنین غرفه هایی در جشنواره به امر آموزش مفاهیم شهروندی اختصاص دارد که امیدواریم از ظرفیت حضور خانواده ها در جشنواره برای ترویج این مفاهیم استفاده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه نورافشانی در شب های برگزاری این جشنواره و حضور شخصیت های مطرح و هنرمندان کشوری در جشنواره از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین است که این جشنواره بزرگترین جشنواره نوروزی است و مسئولان کشور و سفرای مقیم تهران برای بازدید از این برنامه ها دعوت به عمل آمده است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته این است که 50 بیلبورد تبلیغاتی در تهران، کرج و اتوبان ها برای دعوت از مردم برای بازدید از شهر تاریخی قزوین و معرفی تعدادی از آثار تاریخی این شهر نصب شده است.

 

وی افزود: اقدام دیگری که در این ایام صورت گرفته برگزاری دومین جشنواره ملی عکس قزوین است که 440 عکاس از 23 استان برای حضور در قزوین ثبت نام کردند که از این تعداد 60 عکاس انتخاب می شوند تا در روزهای ششم، هفتم و هشتم نوروز میهمان ما باشند و در سه محور قزوین دیروز، امروز و همچنین جشنواره بازی و اسباب بازی عکاسی داشته باشند.

 

وزیری نژاد عنوان کرد: تصاویری که در این جشنواره توسط عکاسان گرفته می شود در قالب کتاب عکاسی منتشر خواهد شد و مجموعه نفیسی خواهد بود که معرفی قزوین را در سطح ملی خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: 2 قطعه ویدئو کلیپ هم توسط اساتید موسیقی مطرح کشورمان آماده خواهد شد که می تواند در معرفی قزوین اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم با این برنامه ها قزوین را بیش از پیش در سطح ملی معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار