کد خبر: ۳۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 23 May 2015

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اکوتوریست کیش را یکی از فرصت های خوب توسعه اقتصادی و جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: توسعه ناپایدار کیش مهمترین تهدیدی است که اکوسیستم دریایی کیش را تهدید می کند.

داوود میرشکار گفت: از آنجایی که ما در جزیره کیش اداره و  آزمایشگاه نداریم در نتیجه نمی توانیم بر توسعه پایدار کیش نظارت کنیم و از تهدیداتی که توسعه کیش اکوسیستم دریایی را تهدید می کند جلوگیری کنیم.

وی افزود: به دلیل همین مشکلات ،اطلاعات ما از مرگ و میر ماهیان در کیش محدود به اطلاعاتی است که محیط زیست منطقه آزاد کیش در اختیار ما قرار می دهد.

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اداره محیط زیست کیش تنها مرگ یک نوع ماهی ساردین را به ما گزارش کرده و همچنان علت آن اعلام نشده است.

 میرشکار در خصوص منشا مرگ و میر آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان گفت: عوامل متعددی می تواند تاثیر گذار باشد اما کشنده های سرخ، صید ناپایدار، برخورد با شناورها، مشتقات نفتی و افزایش درجه حرارت آب از مهمترین ان ها است.

وی افزود: این پهنه آبی به حدی تهدیدات محیط زیستی دارد که مشخص شدن علت تلفات ماهیان نیاز به بررسی دقیق بر روی نمونه ها دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وقوع  تهدید در دریا می تواند بر روی همه گونه های دریایی تاثیر بگذارد بیان کرد: خلیج فارس و پهنه آبی جزیره کیش از تنوع آبسنگ های مرجانی برخوردار است که حفاظت از آنها یکی از برنامه های اصلی معاونت دریایی سازمان محیط زیست است.

میرشکار در خصوص آخرین پیگیری علت مرگ و میر ماهیان در کیش گفت: از منطقه آزاد کیش پیگیر دلایل این اتفاق شده ایم که اگر در نتایج تناقضاتی وجود داشته باشد حضور و ایجاد دفتر مستقل در کیش را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

از اوایل هفته گذشته تعداد بسیارزیادی آبزیان،(انواع ماهیان ساردین،طوطی ماهی،لاک پشت های پوزه عقابی،تک خال وبط ماهی) در اتفاقی نادر و به دلیل نامعلوم در جزیره کیش تلف شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار