از محافل چه خبر؟
بخش خبری "در محافل چه خبر" تابناک اردبیل در واقع بازتاب دهنده سئوالات ، گلایه ها و نظرات افکار عمومی است. در این بخش می خوانیم: شورابیل الویت شهردار آینده باشد/ هزینه های میلیونی با کدام عقل سلیم؟/ دریغ از یک نیمکت برای رفع خستگی و ...
کد خبر: ۳۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 22 May 2015

بخش خبری "در محافل چه خبر" تابناک اردبیل علاوه بر انعکاس برخی اخبار کوتاه، به بازتاب افکار ، خواسته ها و صحبت های محفلی اقشاری مختلف مردم و به ویژه نخبگان می پردازد.

پیشنهادی برای تشکیل یک کارگروه فرهنگی و مطالعاتی

در محافل گفته می شود با وجود تاکید استاندار شخیص اردبیل برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و تلاشهای فراوان ایشان برای فرهنگسازی در این رابطه ، هنوز هم در اغلب ادارات و به ویژه برخی شهرداری ها حمایت از جذب سرمایه گذار فقط محدود به مسئول مربوطه می شود و برخی کارکنان در این باره یا کارشکنی می کنند و یا بی تفاوت اند.

این در حالی است که استانهای رقیب اردبیل و بیشتر از آنها کشورهایی مانند ترکیه و امارات با هنر جذب و استفاده از سرمایه های دیگران به موفقیت های اقتصادی قابل توجهی رسیده اند اما ما هنوز از خواب غفلت بیدار نشده ایم.

تابناک اردبیل پیشنهاد می کند فرهنگسازی در رابطه با منافع دراز مدت جذب سرمایه گذار بصورت مستمر و بی امان ادامه یابد وحتی کارگروهی از متخصصان دانشگاهی و اجرایی برای چگونگی نهادینه شدن این فرهنگ و ارائه راهکارها در استانداری تشکیل شود. البته نهادهای نظارتی هم باید اجازه سوء استفاده به سهم خواهان از سرمایه گذاران را ندهند که اصلی ترین آسیب در این مقوله است.


شورابیل الویت شهردار آینده باشد

در محافل کارشناسی گفته می شود با وجود احداث بیش از 5 هکتار پارک در کناره خیابان شوراسنتر و ساماندهی ورودی شورابیل و احداث یک و نیم کیلومتر پیاده راه دور این دریاچه طی دو سال گذشته، باز هم بایستی توسعه هر چه بیشتر امکانات گردشگری بزرگترین دریاچه درون شهری ایران از مهمترین الویت های شهردار‌ آینده باشد.


دریغ از یک نیمکت برای رفع خستگی

در محافل گفته می شود در طول پیاده روهای پرتردد شهر حتی یک نیمکت هم پیدا نمی شود که پیرمرد و پیرزن خسته ای روی آن برای دقایقی دنج و آسوده بنشیند وخستگی در کند. در عوض پیاده رو ها محل سد معبر و چینش وسایل مغازه داران شده است. برای خود و همشهریانمان ارزش قائل شویم.


ایجاد مکانی برای استقرار کارگران ساختمانی

در محافل گفته می شود چرا باید با وجود این همه میدان و خیابان در این شهر، محل اسکان و تجمع کارگران زحمتکش ساختمانی در مهمترین میدان تاریخی شهر و در جوار پربازدیدترین اثر تاریخی استان یعنی شیخ صفی باشد؟ کارگرانی که با بیل و کلنگ برای کسب روزی از در و پنجره خودروهای توقف کننده آویزان می شوند چه منظره ای پیش چشم گردشگران ترسیم می کنند و چه دیدگاهی را ایجاد می کنند؟

تابناک اردبیل پیشنهاد می کند مسئولان به فکر ایجاد مکانی مناسب با امکانات رفاهی لازم برای این قشر زحمتکش باشند.


فرق تبریز و اردبیل

در محافل می گویند فرق شهر اردبیل و تبریز چیست که در آنجا حتی یک وانتی میوه فروش دوره گرد را نمی توان در خیابانها دید اما خیابان های اردبیل به میدان میوه و تره بار شبیه است. چرا مسئولان به فکر احداث بازار روز نیستند؟


هزینه های میلیونی با کدام عقل سلیم؟

رفته رفته به انتخابات نزدیک می شویم و باز هم تبلیغات زودرس کاندیداها با هزینه های آنچنانی شروع شده است. در محافل گفته می شود راستی کدام عقل سالم بیش از 500 میلیون تومان خرج تبلیغات می کند تا ماهی حداکثر هفت هشت میلیون تومان حقوق و مزایا از مجلس دریافت کند؟!


قابل توجه اعضای شورای شهر اردبیل

در محافل گفته می شود حالا که رئیس شورای شهر اردبیل از انتخاب و معرفی شهردار جدید تا نیمه شعبان خبر داده است، بهتر است اعضای شورا با انتخاب شهردار متخصص ، خوش سابقه و کارآمد تا روز عید شعبان خبر خوبی به مردم بدهند نه اینکه خدایی نکرده با ملاک هایی غیر از شایسته سالاری و با سیاسی کاری شهردار انتخاب کنند و مردم را عصبانی وبهت زده کنند.


و چند بحث دیگر

در محافل گفته می شود مشکل جارچی های مستقر در ورودی سرعین هنوز هم حل نشده است.

در محافل گفته می شود ورودی شهر از سمت سرچشم شبیه پیست تست ایران خودرو است. از بس که پر از چاله و چوله است!

در محافل پرسیده می شود که تکلیف احداث کمپ های ورزشی تیم های ملی در شهر سرعین چه شد و این طرح در چه وضعیتی قرار دارد؟ همچنین پیست اسکی آلوارس از نظر وسعت یکی از بزرگترین پیست های اسکی ایران است اما هنوز هم از ظرفیت های بالقوه این پیست به درستی استفاده نمی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
تبریز رقیب اردبیل نیست برادر بزرگتر است تفرقه نیندازید یاشاسین آذربایجان
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
تبریز واردبیل هردو شهرهای مهم ایران بوده وهستند درضمن تبریز دومین شهر بزرگ ایرانپس از تهران است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار