جلسه ستاد بحران استانداری خوزستان به منظور بررسی قطعی آب و برق در ۱۱ شهرستان استان در استانداری تشکیل شد
کد خبر: ۳۷۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 12 February 2017
در این جلسه معاون وزیر نیرو گفت : تصمیم گرفته شده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت برق برای این مشکلات تاسیسات اختصاص داده شود و با همکاری برق منطقه ای خوزستان ۱۵ دستگاه مقر شور به صورت فوری و با ترک تشریفات برای این استان خریداری شود.

هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه  به دلیل اثرات نامطلوب ریزگردها و تاثیر آنها بر شبکه برق، شرایط خاصی به وجود آمد و از آنجا که عمده تاسیسات برق در فضای باز ایجاده شده اند، اگر قرار باشد ریزگردها بر روی تاسیسات با ولتاژهای بالا تاثیر نگذارد، این نکته قابل ذکر است که خطوط  نیازمندعایق هستند افزود : اگر کوچک‌ترین خدشه ای به تاسیسات وارد شود، خطوط از مدار خارج خواهند شد. 

در شرایط گرد و غبار چند هفته گذشته، خاک قابل توجهی روی مقره ها نشست و لایه ای نسبتا ضخیم از خاک که با افزایش رطوبت و ایجاد تقطیر، این گرد و خاک به گل تبدیل شد.
وی اظهارداشت :  هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق در خوزستان داریم و آنچه که صنعت برق باید انجام دهد این است که خارج از نرم ها باید به صورت مرتب این تأسیسات را شستشو دهیم هرچند که شستشوی زیاد هم این تأسیسات را فرسوده می کند.

فلاحتیان ادامه داد: باید روی پست های ۱۳۲ کیلوولت استان سقف احداث و آنها را مسقف کنیم که کار بسیار سخت و خطرناک برای نیروها با هزینه هنگفت است و هر پست جدید را باید به صورت احداث کنیم یعنی سیلندرهای این گونه پست ها در روکش بسیار خنک است و قیمت آن چند برابر پست های معمولی است. پست هایی که اینجا داریم باید همه به این نوع جی آی اس تغییر پیدا کنند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار باید سرمایه گذاری شود.

این مقره هایی که سرامیکی است اگر تبدیل به سیلیکون راور شود عملکرد مناسب تری خواهند داشت هرچند با توجه به گرمای هوای خوزستان بعد از مدتی خشک می شود ولی در بازه زمانی کوتاه مدت بهتر جواب می دهد که عوض کردن این مقره ها را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر نیرو گفت : در همه نقاط دنیا وقتی بیمارستانی را می سازند یک دیزل ژنراتور اضطراری هم در آن مستقر می کنند، بنابراین تمامی نقاط حساس خوزستان هم نیاز به دیزل ژنراتور دارند و باید برای همه آنها این وسیله را تأسیس کنند. اگر این نقاط حساس دیزل ژنراتور را دارند و نیاز به تعمیر دارند آن را تعمیر و در صورت نداشتن حتما اعتبارات لازم را از استان برای خرید اختصاص دهند.

 وی افزود :  تا فردا به دلیل مسائل خاص خوزستان در این استان می مانم، شرایط بسیار حساس است و همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر نیرو اظهارداشت :  برق منطقه ای خوزستان ۱۳۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند که باید رایزنی برای پرداخت آن را انجام دهیم و در مقابل ۱۸۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی قرار شده وام به آنها بدهند که پیگیری پرداخت هرچه سریعتر آن را انجام می دهیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: معاون وزیر نیرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار