مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:پنجمین آزمون طرح تربیت حفاظ در روز بیست و هشتم بهمن ماه همزمان با سراسر کشورباحضور ۷ هزار و ۸۸۶ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 09 February 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک؛ حجت الاسلام آیت الله عباسیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان اوقاف در سال ۹۰ تربیت یک میلیون حافظ قرآن را در محضر مقام معظم رهبری تعهد کرده و تربیت یک میلیون نفر حافظ طی چهار سال محقق شد و امسال نیز در سطح کشور ۳۵۰ هزار حافظ تربیت شده است.
وی افزود:سال گذشته در این طرح پنج هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی حضور داشته اندکه ازمجموع  هفت هزار و ۸۸۶ حافظ کرمانشاهی پنج هزار و ۲۹۰ نفر زن و دو هزار و ۵۹۶ نفر مرد هستند.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در زمره استانهای برتر کشوری در امر تربیت حافظ است که درمرحله شفاهی طرح تربیت حافظ در مراکز برگزاری کلاسها برگزار شده و هفته آینده نیز مرحله کتبی در ۱۹حوزه امتحانی برگزار می شود.ودررشته های حفظ ترتیبی این طرح را شامل حفظ جز۳۰، جز ۳۰ و یک، جز ۳۰ و یک و دو، پنج جز، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و کل دانست.
حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: همچنین طرح تربیت حافظان در سه رشته دیگر شامل حفظ موضوعی شامل کتابچه هایی با ۱۲۰موضوع، ۱۵۰ موضوع و ۳۰۰ موضوع اخلاقی و اعتقادی برگزار می شود.
به گفته این مسئول:مرکز حفظ مجازی راه اندازی شده و ۵۰۰ نفر متفاضی حفظ به طور رایگان محفوظات خود را به طور تلفنی با استاد مرور می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  ابراز ذاشت:۵۰۰ میلیون ریال برای حمایت از نویسندگان کرمانشاهی حوزه های دینی اختصاص داده شده که این اعتبار از محل نیت واقفی تخصیص می یابد وبر همین مبنا کمیته ای در سطح استان جهت فراخوان و بررسی آثار دینی نویسندگان کرمانشاهی تشکیل شده است و این حمایت بر اساس میزان اهمیت از تعدادی از نویسندگان کتب دینی که آثارشان در سالهای ۹۴ و ۹۵ چاپ شده به عمل می آید.
حجت الاسلام عباسیان به حمایت از پایان های مرتبط به ویژه با موضوع وقف اشاره و درباره سایر برنامه های اوقاف عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ نفر از مردم محروم استان که تاکنون مشهد نرفته اند برای نخستین بار به مشهد مقدس اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار