استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: پرویزخان مهم ترین مرز مبادلاتی استان محسوب می شود که مدیریت ارشد استان موضوع ساماندهی و رونق هر چه بیشتر آن را با جدیت دنبال می کند.
کد خبر: ۳۷۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 06 February 2017
به گزارش خبرگزاری نابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ نشست مشترک مدیریت ارشد استان و هیئت ویژه گمرک ایران متشکل از مدیران ارشد این مجموعه صبح امروز به ریاست استاندار کرمانشاه و به منظور بررسی وضعیت و ساماندهی مرز پرویزخان برگزار شد.
دکتر رازانی در این نشست اظهار داشت: پرویزخان تنها نقطه مرزی در کشور است که به صورت همزمان دارای ارتباط مبادلاتی و تجاری با منقطه کردی و عربی کشور عراق است و از این لحاظ بهترین و ممتازترین نقطه مرزی ایران با عراق محسوب می شود
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز خسروی به دلیل نا امنی های موجود در خاک عراق دچار مشکلاتی شده است در ادامه افزود: پرویزخان هم اکنون مهمترین مرز استان کرمانشاه محسوب می شود و دارای اهمیت بسیاری است.

وی تصریح کرد: مردم استان از مشکلات اقتصادی و معشیتی بسیاری رنج می برند و این مرز نقش ویژه ای در برنامه های اقتصادی و تجاری استان دارد. همچنین مدیریت ارشد استان قصد دارد از فرصت بازسازی عراق برای ایجاد یک رونق نسبی در استان استفاده کند که تحقق این مهم منوط به ساماندهی مرز پرویزخان است.

دکتر رازانی عنوان  کرد: در مهرماه 94 هنگام ورود به کرمانشاه به عنوان استاندار، مرز پرویزخان توسط مجموعه استانداری و فرمانداری قصرشیرین مدیریت می شد.
وی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان معتقد است مجموعه استانداری و فرمانداری قصرشیرین باید به برنامه ریزی کلان و کارهای نظارتی و مدیریت عمومی مرز مبادلاتی پروخان مبادرت کند. دراین راستا با وجود همه مزیت هایی که پرویزخان داشت از یک سال پیش مدیریت این مجموعه به گمرک کشور واگذار شد.
این مقام عالی استان با اشاره به اینکه این واگذاری مدیریتی مورد استقبال گمرک ایران قرار گرفت و در ادامه اظهار داشت: این انتظار وجود داشت که پس از واگذاری مرز پرویزخان به گمرک، شاهد ساماندهی بهتر این مجموعه باشیم.
دکتر رازانی با اشاره به اینکه با گذشت یکسال از این واگذاری هنوز مرز پرویزخان از مشکلات متعددی رنج می برد در ادامه اظهار داشت: در آخرین بازدیدی که یک ماه قبل از این مجموعه مبادلاتی صورت گرفت شاهد کاستی هایی بودیم که گزارش مفصل آن در دیدار اخیر با رئیس کل گمرک ایران ارایه شد و از دکتر کرباسیان درخواست شد در راستای رفع این مشکلات گامی جدی برداشته شود.
استاندار کرمانشاه افزود: دکتر کرباسیان با اهتمامی که در این زمینه داشتند یک هیئت ویژه متشکل از مدیران اصلی و ارشد گمرک ایران را به کرمانشاه فرستاده اند تا از نزدیک به بازدید میدانی از وضعیت فعلی گمرک پرویزخان بپردازند و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.
این مقام عالی استان افزود: روزانه صدها نفر از تجار و بازرگانان مهم کشورهای ایران و عراق از این مرز تردد می کنند. امیدواریم با حضور هیات ویـژه گمرک ایران شاهد ساماندهی بهتر و بهبود وضعیت خدماتی، رفاهی و بهداشتی و همچنین وضعیت مدیریتی این مرز باشیم.
وی یادآور شد: طرح جامع ساماندهی گمرک پرویزخان توسط مشاور طرح در حال تدوین است و از ابتدای سال 95 عملیات اجرایی شامل محوطه سازی ها و ایجاد زیرساخت های رفاهی، خدماتی، بهداشتی و توسعه زیرساخت های مهم مانند برق مجموعه با جدیت دنبال می شود.  
دکتر رازانی تصریح کرد: با جدیتی که مدیریت ارشد استان و محموعه گمرک ایران در این زمینه دارند روند ساماندهی این مرز مهم مبادلاتی با شتاب دنبال می شود. هم چنین با تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شاهد یک آینده درخشان برای این مرز مهم مبادلاتی خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار