نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور، گفت:باید به کاهش واردات و ارتقای خودکفایی و کارآفرینی توجه کرد و نباید تنها به تولید اهتمام ورزید چرا که اگر به الگوی مصرف اهمیت ندهیم دچار مشکل خواهیم بود.
کد خبر: ۳۷۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 05 February 2017
 آیت الله محسن مجتهدشبستری در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی در فرهنگسرای الغدیر تبریز با بیان اینکه از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین ارکان ایجاد تمدن نوین اسلامی، آشنایی با سبک زندگی اسلامی است و تا زمانی که مردم و مسؤولان به سبک زندگی و تعامل آشنایی نداشته باشند، ایجاد چنین تمدن نوینی امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه معنای سبک زندگی عبارت است از نحوه چگونه زیستن انسان‌ها از طریق منابع عقل و شرع، ابراز داشت: اسلام، انسان را به سمت زندگانی باشرافت و با فضیلت به عبارتی حیات طیبه دعوت کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، حیات طیبه مرحمت می‌کند، افزود: دین مقدس اسلام از گهواره تا گور یعنی از ابتدای زندگی تا خاتمه، دستوراتی جامع و کامل درباره نحوه زندگی صادر کرده و مقام معظم رهبری نیز در سال‌های متمادی روی مسئله سبک زندگی تاکیدات فراوانی داشتند، بنابراین دانشگاهیان، روحانیان و فرهیختگان موظفند برای تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به انواع سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و اظهار داشت: ازدواج، کسب‌وکار، نوع مسکن، پوشش، سلامت، اهمیت نظافت، رفتار با پدر و مادر، همسر و تربیت اولاد، رفتار با همسایه، هموطن و همنوعان نمونه‌هایی از سبک زندگی الگوهای رفتاری شهروندان در حوزه‌های مختلف زندگی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور، تصریح کرد: برای معالجه این اقتصاد، مقام معظم رهبری دستوراتی مبنی بر اقتصاد مقاومتی صادر کردند که در این زمینه باید به کاهش واردات و ارتقای خودکفایی و کارآفرینی توجه کرد. نباید تنها به تولید اهتمام ورزید چرا که اگر به الگوی مصرف اهمیت ندهیم دچار مشکل خواهیم بود.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه سه نوع الگوی مصرف در اسلام وجود دارد، افزود: یکی الگوی مصرف بخیلانه که سبب اختلال در زندگی می‌شود، دیگری الگوی مصرف مُصرفانه که مورد مذمت قرار گرفته و دیگری مصرف معتدلانه که انسان را به تعالی می‌رساند.

وی با بیان اینکه تمام کمال انسان به دین‌شناسی، صبر و استقامت و صرفه جویی در تمام شئون زندگی بستگی دارد، افزود: این نمایشگاه که توسط شهرداری تبریز دایر شده، نمایشگاه مفیدی است و نمونه‌هایی از سبک زندگی در این نمایشگاه در معرض ارائه برای بازدید مردم قرار گرفته است.

گزارش فارس حاکی است، این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تدارک دیده شده است.

ارتقای ارتباط و انسجام میان اعضای خانواده و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، از دیگر اهداف تعریف شده این نمایشگاه است.

برای بهره گیری هرچه بیشتر از فضای ایجاد شده، اساتید مجرب دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی استان در مکان های مختلفی از این نمایشگاه حضور داشته و راهنمایی‌های لازم را در زمینه‌های مختلف خانوادگی به مراجعین ارائه می‌کنند.

این نمایشگاه در فرهنگسرای بزرگ الغدیر پذیرای حضور شهروندان است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :