کلید پایتختی جوانان جهان اسلام توسط اسکندروف؛رییس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی به جوانان سازمان های مردن نهاد شیراز اهدا شد./شهردار استانبول در مراسم افتتاحیه شیراز؛ پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: جاذبه های شیراز می تواند برای جوانان جهان اسلام جذاب باشد.
کد خبر: ۳۷۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 04 February 2017
کلید پایتختی جوانان جهان اسلام به شیراز اهدا شد
نگذاریم تکفیری ها اتحاد مسلمانان را از بین ببرند
دبیر مجمع جوانان جهان اسلام: امسال تقویت خلاقیت جوانان شعار ما است چرا که از یک و هفت دهم میلیارد مسلمان 30 درصد جوان هستند.
اسکندروف:شیراز می تواند با همکاری دیگر کشورهای عضو، گام مثبتی بردارد و پیامی در حوزه تمدن و تاریخ که پیش از این از  طریق حافظ، سعدی و ملاصدرا به جهان ارایه شده است را بار دیگر به جهان ارسال کند.
اسکندروف افزود: مسلمانان امت واحد هستند و هدف نهایی، وحدت امت اسلام است. سعدی در شعر بنی آدم به همین اصل تاکید می کند در حال حاضر تفرقه کشورهای اسلامی چالشی است  که ما باید از تاریخ اسلام درباره آن درس بگیریم.
تفکر تکفیری مشکل امروز جهان اسلام است وقتی کشورهای اسلامی با  درگیر جنگ باهم می شوند هر دو کشور بازنده هستند.
دبیر مجمع جوانان جهان اسلام درپایان گفت: کشورهای اروپایی زمانی که با هم متحد شدند در راستای توسعه گام برداشتند اسلام هراسی تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی شود و نباید اجازه دهیم تکفیری ها اتحاد جهان اسلام را از بین ببرند.
 
 
 
شهردار استانبول:انتخاب شیراز درست بود
شهردار استانبول در مراسم افتتاحیه شیراز؛ پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: جاذبه های شیراز می تواند برای جوانان جهان اسلام جذاب باشد.
قدیر توپاش در این مراسم ضمن اشاره به میزبانی اولین اجلاس سازمان همکاری در سال 2016 در استانبول گفت: امروز کلید پایتختی خود را به خاطر انتخاب درست شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان به وزارت ورزش و جوانان و استانداری فارس تقدیم می کنیم.
 

انتخاب شیراز موجب رونق گرفتن بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی کشور می‌شود
وزیر ورزش و جوانان گفت: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام موجب رونق گرفتن بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی کشور می‌شود و باید از این فرصت بیشترین بهره را برد.
 
زنان مسلمان دسترسی کمتری نسبت به مردان به مسئولیت‌های کلیدی در کشورهای اسلامی دارند 
ملاوردی؛معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينكه امروز دختران و زنان مسلمان دسترسی کمتری نسبت به مردان به مسئولیت‌های کلیدی در کشورهای اسلامی دارند و به موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسنده کرده‌اند، اضافه كرد: ایران در سال‌های اخیر تلاش کرده تا زمينه حضور بيشتر و موثرتر زنان در اداره كشور را فراهم كند اگرچه وضعيت امروز، از نگاه مسئولان و مردم با وضعيت مطلوب فاصله دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
خوب خوب شد !1در این افتتاحیه که جوانانی بچشم نمیخوردند و مملو بود از پا به سن گذاشته ها !1حد اقل چند سفر ینطرف و آتطرف بروند و جوانی کنند و هی برای جوانان و جوانی داستان بسرایند !!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار