مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خبر داد:
اعتبار خرید این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از سوی شهرداری تامین می‌شود اما دولت در این بخش به شهرداری اعتبارات ناچیزی اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 02 February 2017

به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر نیشابوری در خصوص ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید در چرخه حمل و نقل عمومی بیان کرد: در حال حاضر قرارداد و ثبت سفارش 100 دستگاه مینی‌بوس دو درب و 233 دستگاه اتوبوس برای استفاده در حمل و نقل عمومی مشهد انجام شده است.
وی افزود: فاز اول مینی‌بوس‌های دو در جدید پیشرو دیزل تا اواخر اسفند ماه به شهر مشهد وارد می‌شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: هر دستگاه از این مینی‌بوس‌ها بدون احتساب ارزش افزوده 145 میلیون تومان است.
نیشابوری به خرید اتوبوس‌های اسکانیا اشاره کرد و گفت: همچنین قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو 4 منعقد شده و در کنار آن 133 دستگاه اتوبوس دیگر از طریق کارگزاری بانک شهر نیز برای مشهد خریداری خواهد شد.
به گفته وی، هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو 4 بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده 482 میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تا ابتدای سال آینده وارد حمل و نقل عمومی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در خصوص کمک‌های دولتی برای خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید گفت: اعتبار خرید این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از سوی شهرداری تامین می‌شود اما دولت در این بخش به شهرداری اعتبارات ناچیزی اختصاص می‌دهد.
نیشابوری از عقد 2 قرارداد جدید برای خرید اتوبوس‌های پایه گازسوز خبر داد و در این خصوص بیان کرد: در قراردادهایی جداگانه 200 دستگاه اتوبوس پایه‌گازسوز با شرکت عقاب‌افشان و 200 دستگاه اتوبوس دیگر با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شده است.
وی عنوان کرد: دولت در خرید اتوبوس‌های پایه‌گاز سوز اسکانیا از محل صرفه‌جویی سوخت اعتباراتی را اختصاص خواهد داد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید که همگی آن تا سال آینده به چرخه حمل و نقل عمومی وارد خواهد شد، انقلاب بزرگی در این حوزه در مشهد ایجاد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار