قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:
قائم مقام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این کنگره ۲۲ اسفند ماه در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 01 February 2017
 سردار محسن انصاری صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اشتغال ایثارگران مهمترین موضوع در حال حاضر است.

وی با بیان اینکه همانطور که در بحث کلان کشور و خود دولت با مشکل اشتغال روبه رو هستیم در جامعه ایثارگری نیز با این مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران کشور جویای کار هستند.

قائم مقام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری را ۴.۲ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری نسبت به کل کشور خیلی پایین تر است.

انصاری با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰ هزار نفر قشر تحصیل کرده به این جمعیت بیکار اضافه می شود، عنوان داشت: ۱۶۰ هزار در سال دانشجو داریم که یک چهارم آن ها سالانه فارق التحصیل داریم و به جامعه بیکاران باسواد افزوده می شود.

وی اضافه کرد: نیاز است شورای اشتغال استان برای اشتغال جامعه ایثارگران توجه ویژه داشته باشند.

 قائم مقام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین از وجود ۱۹ هزار گلزار شهدا در کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۶۶ درصد این گلزارها سامان دهی شده اند.

انصاری اضافه کرد: سامان دهی گلزار شهدا از نظر ما تنها کار مهندسی نیست بلکه نتیجه آن کار فرهنگی است و می خواهیم گلزار شهدا به عنوان نماد ایثار و مقاومت را برای آیندگان نگه داریم.

وی همچنین از تهیه فرهنگ اعلام شهدای هر استان خبر داد و گفت: این کتاب شامل یک بیوگرافی از شهدای هر استان است که تلاش می شود تا اسفند برای تمام استان ها این فرهنگ اعلام تهیه شود.

قائم مقام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مراکز توابخشی ایثار استان نیز تا حدودی کارها انجام شده است، افزود: تقریبا ۹۰ مرکز توابخشی ایثار در کشور داریم که تاکنون ۵۰ فاز آن به بهره برداری رسیده که نیاز است استانداری نیز برای تکمیل این مرکز همکاری داشته باشند.

انصاری به برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام در مشهد اشاره کرد و گفت: این کنگره اسفند ماه در مشهد برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار