نماینده مجلس:
به گزارش تابناک سمنان، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بیمه هنرمندان و حمایت از نخبگان ادبی و هنری تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 30 January 2017

به گزارش تابناک سمنان، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بیمه هنرمندان و حمایت از نخبگان ادبی و هنری تاکیدکرد.

ضرورت حمایت عملی از هنرمندان

نماینده مجلس با تقدیر از برگزاری دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار که بزودی در حوزه هنری شاهرود برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حمایت از هنرمنداندر حوزه‌هایمختلف امری ضروری است و بخشی از این حمایت باید در بخش بیمه هنرمندان متمرکز شود که باری از دوش این قشر فرهنگساز برداشته شود تا هنرمندان بتواند با آسایش خاطر بهتری به تولید اثر بپردازند.

دولت بیمه هنرمندان را جدی بگیرد

نخبگان فرهنگی جامعه بهترین مبارزان با فساد هستند

دکتر سید حسن حسینی شاهرودی با بیان این که هنرمندان به عنوان نخبگان فرهنگی جامعه، می‌توانند در مبارزه با بسیاری از مفاسد وآسیب‌هایاجتماعی پیشرو باشند افزود: هنرمندان می‌توانند آزاد اندیشانه و بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی، در حیطه یک چارچوب منطقی و قابل قبول و با ادبیات و ذوق هنری خود به نقد سازنده اقدام کرده و عموم مردم را به انجام اموری که نفع عمومی جامعه را به همراه داشته باشد تشویق کنند تا هنجارهای صحیح اجتماعی به عنوان یک ارزش در میان مردم به حساب آید.

نقشی اساسی جشنواره های فرهنگی و هنری در فرهنگ عمومی جامعه

دکتر حسینی شاهرودی بیان کرد: در این بین جشنواره های فرهنگی و هنری می توانند نقشی اساسی در فرهنگ عمومی جامعه ایفا نمایند به شرطی که زمینه یک رقابت سالم را فراهم کنند و پس از پایان جشنواره نیز به اشکال مختلف از برگزیدگان خود حمایت به عمل آورند.

استان سمنان از دیرباز مهد حضور نام آوران ادبی بوده است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان سمنان از دیرباز مهد حضور نام آوران ادبی بوده است که از آن جمله می توان به ابن یمین فریومدی ،فروغی بسطامی ، منوچهری دامغانی ، علاء الدوله سمنانی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

استفاده از فرصت حضور میهمانان جشنواره شاهوار

دکتر حسینی شاهرودی افزود: میهمانان جشنواره شاهوار نیز بلاشک در طول اقامت خود گوشه ای از جذابیت ها و ویژگی های شهرستان شاهرود را کاملا احساس خواهند کرد و لذا می توانند با ذوق و قریحه ای که فقط مختص هنردوستان و هنرمندان است به ذکر زیبایی ها و جذابیت های انکارناپذیر و وصف ناشدنی این منطقه بپردازند تا زمینه آشنایی ملت بزرگ ایران با آداب و رسوم و ویژگی های منحصر به فرد گردشگری و فرصت هایسرمایه گذاری در شهرستان های شاهرود و میامی را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار