سرهنگ علی جمالی ؛
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به رشد تکنولوژی‌ها در حوزه‌های مختلف به تبدیل شدن شخصیت‌های موجود در بازی‌های رایانه‌ای و الگوپذیری کاربران به خصوص کودکان و نوجوانان از آن‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۳۶۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 29 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی گفت: در ابتدا تصور بر این است که استفاده از بازی‌های رایانه‌ای فقط به عنوان نوعی سرگرمی برای کاربران مطرح است اما با بررسی نوع طراحی و اهداف بازی‌های رایانه‌ای می‌توان به تأثیرپذیری کودکان از آن‌ها پی برد.

وی ادامه داد: ماهیت بازی‌ها و سازندگان آن‌ها بیشتر برای تاثیر گداری آثار منفی بر روی کاربران به خصوص استفاده‌کنندگان در کشور ما طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا افزود: مطالعات و تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد خشونت، پرخاشگری، اعتیاد، آسیب‌های جسمی، بهداشتی، روانی و پزشکی، انزوا، افت تحصیلی، گوشه‌گیری، عدم مشارکت اجتماعی و از بین رفتن و مهارت‌های فردی بخشی از تأثیرات منفی استفاده بیش از حد از بازی‌های رایانه‌ای است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به نفوذ و قدرت بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری و حفظ هویت و شخصیت کاربران به خصوص کودکان از والدین خواست در هنگام خرید بازی‌های رایانه‌ای مسائلی از قبیل متناسب بودن بازی با سن استفاده‌کنندگان، همخوانی با فرهنگ اسلامی را رعایت و بازی‌های فکری و تخیلی که باعث افزایش هوش و استعداد کودکان می‌شود را انتخاب نمایند.

سرهنگ جمالی نقش خانواده‌ها و والدین در این حوزه را بسیار مهم خواند و یادآور شد با افزایش سطح دانش و آگاهی در خصوص فناوری‌های نوین و همراهی فرزندان در فضای سایبری می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام در پایان ضمن هشدار به برهم زنندگان امنیت سایبری گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361 -084 تماس حاصل نمایند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار