کد خبر: ۳۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 19 May 2015
رییس هیات امنای مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) ایل قشقایی: عشایر استان فارس به مناسبت میلاد خجسته حضرت ابوالفضل العباس (ع) روز سوم شعبان که مصادف با روز جمعه یکم خرداد است ، مراسم جشنی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا می کنند.

صادقی افزود: می کوشیم این جشن فرخنده را هر ساله به همین مناسبت برگزار کنیم.

طبق اعلام سایت اداره کل امور عشایر فارس، جامعه عشایری استان فارس شامل سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر(لرممسنی و بویر احمد علیا) و هشت طایفه مستقل است.

به استناد مطالب سایت یاد شده:براساس آخرین سرشماری ،جمعیت جامعه عشایر سیار استان فارس 147 هزار و 790نفر شامل 27هزار و 279خانواراست و عشایر این استان 5 . 3 درصد جمعیت استان فارس و 5 . 12 درصد جمعیت عشایر کوچنده کشور را تشکیل می دهند.
بهروز صادقی ، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد:در سال 91 قطعه زمینی به مساحت یک هزار و 762 مترمربع با زیر بنای سه هزار مترمربع در شهرک گلستان شیراز برای ساخت مجتمع فرهنگی و مذهبی ایل قشقایی اختصاص یافت.

مجتمع مذهبی قشقایی ها ساخته می شود

رییس هیات امنای مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) ایل قشقایی گفت:هم اینک مقدمات ساخت مجتمع فرهنگی و مذهبی ایل قشقایی استان فارس در شیراز در حال انجام است و انتظار داریم جامعه عشایری این استان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود:کلنگ احداث این مجتمع در سال 94 به زمین زده شد و مقرر شده این مجموعه در سه طبقه ساخته شود و هم اینک مرحله گود برداری این پروژه با کمک های مردمی و جامعه عشایر در حال انجام است.

صادقی ادامه داد:این پروژه باید ظرف مدت سه سال به بهره برداری رسد و بر اساس برآوردهای انجام شده هزینه ساخت این مجتمع 30 میلیارد ریال است که قرار است از محل کمک های مردمی به ویژه جامعه عشایری تامین شود.

رییس هیات امنای مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) ایل قشقایی اظهار داشت:برای ساخت این مجتمع تا کنون بیش از پنج میلیارد ریال جمع آوری شده است و امیدواریم که علاوه بر جامعه عشایری ، خیران استان فارس نیز در این زمینه همیاری و مشارکت داشته باشند.

صادقی گفت:علاوه بر برگزاری آیین های مختلف فرهنگی و مذهبی در این مجتمع ، این مکان می تواند جایگاه مناسبی برای حفظ هویت ایل بزرگ قشقایی و انتقال آن به نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: ایل قشقایی یکی از بزرگترین ایل های عشایر در کشور است که ریشه و اصالت غنی دارد و ضروری است نسل جوان این ایل با پیشینه و هویت خود آشنا شوند.

صادقی گفت: استان فارس از بیشترین جامعه عشایری در کشور برخوردار است و این مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی می تواند محلی برای برپایی گردهمایی عشایر این استان و ایجاد همبستگی و پیوند هر چه بیشتر میان آنان باشد.

رییس هیات امنای مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) ایل قشقایی اضافه کرد:عشایر علاوه بر وفاداری به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ، همواره در صحنه های مختلف حضوری فعال دارند و یک هزار و 200 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند.

صادقی گفت:دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز با تقدیم 92 شهید به انقلاب اسلامی بیشترین شهدای دانش آموز را در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
عکس فراموش نشه خواهشا!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار