دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX2015) با حضور شرکت های فناور و دانش بنیان، سازمان ها و مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی از 19 تا 22 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 19 May 2015
به گزارش ایرنا از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری؛ در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی، آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد. 

تاکنون حضور شرکت هایی از کشورهای روسیه، هند، کره جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، یونان، رومانی، آذربایجان، پاکستان و چین در این دوره از نمایشگاه نهایی شده است.

نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (INOTEX) با رویکرد بسترسازی برای تعریف همکاری های فناورانه بین المللی و تسهیل تبادل توانمندی های فناورانه کشور های مختلف دنیا (انتقال فناوریهای بروز دنیا) از سوی پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت های فناور ایرانی و خارجی ، تبدیل شدن به بزرگترین رویداد تبادل فناوری منطقه، توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت های بین المللی، شکل گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول محور فناوری، تبادل تجارب شرکت های موفق در تجاری سازی و توسعه فناوری، تقویت مناسبات بین المللی و افزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل گیری و گسترش اتحاد منطقه ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف کلان برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری است.

سال کذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 18 تفاهم نامه تبادل فناوری بین شرکت های ایرانی و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقریبی 6 میلیون دلار منعقد شد و براساس قراردادهای انتقال فناوری نهایی شده 6 شرکت نیز از تسهیلات قرض الحسنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به این موضوع اختصاص یافته بود بهره مند شدند.

شایان ذکر است این نمایشگاه در سال های 2012 و 2013 در سالن حجاب تهران برگزار گردید که با توجه به استقبال شرکتهای فناور، INOTEX در تقویم نمایشگاه های بین المللی قرار گرفت و از سال 2014 با حضور شرکتهای داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

علاقمندان می تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.inotex.com مراجعه فرمایند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار