مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: 350 هکتار از اراضی دیم منطقه زردلان در بخش هلیلان شهرستان چرداول با راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ روستای میدر به اراضی آبی تبدیل می شود.
کد خبر: ۳۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 26 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی سلیمی گفت: با راه اندازی این ایستگاه و آبی شدن این مقدار اراضی زمینه بهره مندی و اشتغال 110 خانوار عشایری ساکن در این منطقه فراهم می شود.
 
وی افزود: برای تامین 82 کیلومتر خط انتقال برق به ایستگاه پمپاژ آب روستای میدر در بخش هلیلان در مجموع 55 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی هزینه شده است.
 
سلیمی تاکید کرد: برای تبدیل زمین های کشاورزی عشایر ساکن در منطقه زردلان به اراضی آبی، ساخت ایستگاه پمپاژ آب در روستای میدر در دستور کار مسئولان قرار گرفت و کار ساخت این ایستگاه در دولت یازدهم با تزریق اعتبار شتاب بیشتری گرفت.
 
وی یادآور شد: برای ساخت پروژه ایستگاه پمپاژ آب روستای میدر تاکنون 120 میلیارد ریال هزینه شد و اکنون در مرحله واگذاری به مشاور پیمانکار برای طراحی شبکه آبیاری بارانی و قطره ای در زمین های کشاورزی در خطوط داخلی و اصلی است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
 
وی مهمترین اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از هدر رفت آب، بالا بردن راندمان توزیع آب در بین زمین های کشاورزی عشایر، صرفه جویی در مصرف آب و رونق بخشیدن به فعالیت های کشاورزی و دامداری در منطقه زردلان اعلام کرد.
 
مدیر کل امور عشایری ایلام اضافه کرد: عشایر مصداق عینی اقتصاد مقاومتی هستند و در تمام صحنه ها بخصوص حوزه اقتصادی با یک میلیون و 400 هزار راس دام و جمعیت 60 هزار نفری، نقش بی بدیلی در تولید فراورده های لبنی و گوشت قرمز استان ایلام دارند.
 
به گفته وی، هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی و بستر ساز تحقق شعار ابلاغی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و از سوی دیگر این قشر بازوی توانمند و رده امنیتی برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار بویژه در مرزهای کشور هستند.
 
سلیمی بر خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید به عشایر در سه سال گذشته تاکید کرد و افزود: هم اکنون ماهیانه 600 تن آرد به ازای سرانه هر نفر 12 کیلوگرم در میان عشایر توزیع می شود که نسبت به دوره گذشته افزایش زیادی دارد و همچنین روزانه بیش از 720 متر مکعب آب آشامیدنی نیز بصورت سیار با تانکر بین عشایر توزیع می شود.
 
وی اظهار کرد: در سال گذشته 40 میلیارد ریال تسهیلات زنجیره ای تولید به عشایر این استان پرداخت شد ضمن اینکه 52 میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی نیز امسال به خانوارهای عشایر پرداخت شده است.
 
سلیمی با بیان اینکه تامین آب و علوفه دام عشایر در اولویت کاری قرار دارد بر اهتمام و تلاش مسئولان برای خدمت رسانی به قشر عشایر تاکید کرد و این امور را مانعی برای مهاجرت عشایر به شهرها دانست.
 
بیش از 60 هزار نفر عشایر با دارا بودن یک میلیون و 400 هزار راس دام در استان ایلام ساکن هستند و به شغل دامداری و کشاورزی در برخی مناطق اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار