با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ نوجوانان قزوینی در مسابقات نیمه‌نهایی «شوق تلاوت» کشور درخشیدند.
کد خبر: ۳۶۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری نژاد در این باره اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته تلاش کرده ایم تا حمایت های لازم را از حافظان قرآن کریم داشته باشیم و مشوق خوبی برای حافظان قرآن در این امر مقدس و نورانی باشیم.

وی، تقدیر از حافظان قرآن کریم، تجلیل از پیشکسوتان قاری قرآن در بخش حفظ، ترتیل و قرائت، پژوهش در قرآن و نهج البلاغه، حمایت و تقویت جلسات خانگی قرآن را از جمله اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برشمرد و گفت:امیدواریم که به خواسته مقام معظم رهبری در این عرصه جامعه عمل بپوشانیم تا با تربیت و پرورش حافظان قرآن کریم و بسط و گسترش موضوعات قرآنی در سطح شهر ان شاء الله به یک جامعه سالم، آرمانی و قرآنی که مدنظر خدا و رسولش است نزدیکتر شویم.

بهاری، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین نیز گفت: نتایج مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» در حالی در کیش اعلام شد که با درخشش نوجوانان قزوینی همراه بود.

سلیمان بهاری از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در تقویت امور قرآنی شهروندان قزوینی تقدیر و قدردانی کرد و افزود: با حمایت سازمان توانستیم نوجوانان قاری را به مسابقات نیمه‌نهایی «شوق تلاوت» کشور که در کیش برگزار شد، اعزام کنیم.

وی  اظهار کرد: غلامرضا شاه میوه، مهدی قره شیخ لو و هاشم روغنی سه استاد برجسته قرآن کریم امر قضاوت و داوری این رقابت ها را بر عهده داشتند که در نهایت و بعد از انجام این رقابت ها که بر اساس سبک های چهارگانه اساتید برجسته مصری «مصطفی اسماعیل»، «شحات انور»، «عبدالباسط» و «منشاوری» تعیین شده بود، نفرات برتر انتخاب شدند.

وی اظهار کرد:از میان ۷۱ قاری نوجوان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات محمد مهدی بهاری در سبک «مصطفی اسماعیل» نفر اول، محمد باقر حق شناس از قزوین سبک منشاوری نفر سوم و محمد آقاجانی در سبک شحات انوار از موسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) در قزوین توانستند نفرات برگزیده این مسابقات باشند.

بهاری افزود:همچنین سه عضو دیگر این موسسه نیز توانستند مجوز ورود برای حضور در مسابقات نهایی را که اسفند ماه در کربلا برگزار خواهد شد را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از قاریان برگزیده نوجوانان در این مسابقات به کربلا اعزام می شوند، گفت:نفرات برتری که در مرحله نیمه نهایی رقابت های قرآنی شوق تلاوت موفق به کسب رتبه های برتر، برای حضور در مرحله نهایی رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» به کربلا اعزام می شوند و به میزبانی دارالقرآن حرم حضرت ابوالفضل (ع) با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بهاری خاطرنشان کرد: این رقابت ها با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان نوجوان در سطح داخلی و بین المللی ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی ارتقاء سطح تلاوت قرآن آموزان کسب تجربه در سطج بین المللی و ارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزار شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین گفت: شوق تلاوت حرکتی نوین در راستای طرح ملی تلاوت قرآن کریم به منظور آمادگی نوجوانان قاری در سطح ملی و بین المللی و کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر هشت تا ۱۴ سال است.

طرح ملی تلاوت با حمایت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار