کد خبر: ۳۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 01 February 2017
به گزارش تابناک یزد، به نحوه حرف زدن فرد موردنظر به دقت توجه کنید.

۳ روش ساده برای تشخیص دروغ

به نحوه حرف زدن فرد موردنظر به دقت توجه کنید و آن را با مکالمه‌های دیگری که قبلاً با وی داشته‌اید، مقایسه کنید. اگر فرد موردنظر سریع‌تر یا آهسته‌تر از حالت عادی صحبت می‌کند یا از کلمات اختصاری و جملات کوتاه استفاده نمی‌کند (مانند، من با این شخص صحبت نکردم به جای نه، صحبت نکردم)، به وی شک کنید.

افراد دروغ‌گو جملات تکراری می‌گویند و بیش‌ازاندازه به حرف‌های خود فکر می‌کنند؛ زیرا معمولاً افرادی که حقیقت را می‌گویند، زیاد فکر می‌کنند. در واقع فرد دروغ‌گو ترکیبی از یک بازیگری بد و غلو است. حتی یک دروغ‌گوی ماهر نیز باید سعی کند طبیعی بازی کند.

حواستان به زبان بدن عجیب‌وغریب فرد موردنظر باشد

زبان بدن فرد موردنظر را مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا حرکتی جلب‌توجه می‌کند، به عنوان مثال آیا وی دماغش را می‌مالد یا دست‌به‌سینه ایستاده است؟ آیا جلوی دهان خود را با دست پوشانده؟ اگر فرد موردنظر در حالت عادی چنین رفتارهایی ندارد، می‌توانید بیشتر تحقیق کنید.

به تماس چشمی بیش‌ازاندازه نیز توجه داشته باشید. به کسی که مستقیم در چشمان شما زل می‌زند، نمی‌توان اعتماد کرد.

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چند بار در روز پلک می‌زنید و در همین حین متوجه شوید سریع‌تر پلک می‌زنید؟ افراد دروغ‌گو نیز چنین حسی دارند؛ زیرا به نحوه عکس‌العمل بدنشان در حین یک مکالمه عادی توجه می‌کنند و سعی دارند همان عکس‌ العمل را به هنگام دروغ گفتن داشته باشند. این افراد بیش‌ از اندازه به خونسرد بودن فکر می‌کنند و در نهایت رفتاری غیرعادی نشان می‌دهند، به عنوان مثال چند دقیقه بدون پلک زدن به شما خیره می‌شوند.

از دوستان خود کمک بگیرید

اگر در حین مکالمه چند نفر از دوستانتان شاهد باشند، می‌توانید از آن‌ها بپرسید آیا فکر می‌کنند فرد موردنظر دروغ گفته یا خیر. زمانی که افراد در گروه‌های حداقل ۳ نفری باشند، می‌توانند راحت‌تر دروغ را شناسایی کنند. ایده و مشاهدات افراد دیگر به شما کمک می‌کند قضاوت هوشمندانه‌تری داشته باشید و دروغ را از چند جنبه مختلف موردبررسی قرار دهید.

 
سلامتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار