جان کری وزیر خارجه دولت در حال کناره گیری آمریکا که به ویتنام سفر کرده امروز (جمعه) اظهار داشت که از پایبندی دولت دونالد ترامپ به همان اصول مورد تعهد دولت اوباما در زمینه امنیت منطقه‌ای اطمینان دارد.
کد خبر: ۳۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 13 January 2017

به گزارش تابناک : جان کری در آخرین سفرش به عنوان وزیر خارجه به ویتنام رفته است و در جریان این سفر دیدارهایی با مقام‌های ویتنام شامل نگوین شوآن پهوک، نخست‌وزیر و بویی تانه‌سون،‌ وزیر امور خارجه موقت ویتنام انجام داد.

او بعد از این دیدارها که در شهر هانوی انجام شد به شهر هوشی ‌مینه رفته و در آنجا با گروهی از جوانان ویتنامی در یک دانشگاه دیدار کرد.

او همچنین در این سفر از منطقه‌ای در استان کامالئو ویتنام که در زمان جنگ آمریکا با ویتنام در سال‌های 1968 – 1969 در آنجا خدمت نظامی کرده، دیدار می‌کند.

جان کری در سخنرانی‌اش خطاب به جوانان دانشجوی ویتنامی درخصوص مناقشه در دریای چین جنوبی گفت: کشورهای کوچک یا بزرگ منطقه باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در این منطقه پرهیز کنند و مناقشه مربوط به آن باید به طور صلح آمیز و مطابق قوانین بین‌المللی حل شود.

این اظهارت جان کری پس از آن مطرح شد که رکس تیلرسون، گزینه ترامپ برای وزیر امور خارجه دولتش گفته بود: آمریکا باید پیامی آشکار به چین بدهد که فعالیت‌هایش در زمینه ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی باید متوقف شود و نباید به این جزایز دسترسی داشته باشد.

جان کری در بازگشت از ویتنام به پاریس و لندن خواهد رفت و در پایان این سفر در تاریخ 18 ژانویه با شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس به کار خود به عنوان وزیر امور خارجه پایان خواهد داد.

جان کری از زمانی که در سال 2013 وزیر امور خارجه آمریکا شد تاکنون به 91 کشور سفر داشته و برآورد شده که 588 روز را در حال سفر سپری کرده و برای این سفرها مسافتی معادل 2.3 میلیون کیلومتر را طی کرده است.



منبع : رویترز

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ویتنام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار