سرپرست اداره کل پست استان ایلام گفت: GNAF برای کشور و استان ایلام به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۳۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 07 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛بابک گله‌داری مزایای اقتصادی طرح GNAf را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این طرح برای کشور و خصوصا استان ایلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک پروژه عظیم در امر سرمایه گذاری ملی به شمار می‌رود.

سرپرست اداره پست استان ایلام مزایای اقتصادی پروژه GNAF را بسیار مهم ارزیابی و در این خصوص تصریح کرد: با توجه به تاثیر این پروژه در بحث سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

گله‌داری افزود: این طرح از نظر اقتصادی برای کشور، خصوصا استان ایلام از اهمیت به سزایی برخوردار است و سرمایه گذاری ملی به شمار می‌رود.

سرپرست شرکت پست استان ایلام در ادامه با تاکید بر این که مطابق با اسناد بالادستی، شرکت ملی پست متولی و رئیس کارگروه ملی GNAF است، افزود: در راستای عمل به وظایف خود در این خصوص تاکنون جلسات مختلفی در قالب کارگروه‌های ملی و استانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تشکیل داده است.

طرح ملی نشانی استاندارد یکسان ایرانیان پایه اجرای پروژه دولت الکترونیک است

وی اجرای طرح ملی نشانی استاندارد یکسان ایرانیان را پایه اصلی و پیش شرط اجرای کامل پروژه دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: دستیابی به اطلاعات صحیح از همه مکان‌های کشور عامل اصلی اجرای موفقیت آمیز دولت الکترونیک است.

گله‌داری همچنین با بیان این که در فاز نخست، این طرح در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، قزوین، قم و بوشهر اجرا خواهد شد گفت: استان‌هایی که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند از زیرساخت‌های مناسبی به ویژه نقشه‌های رقومی برخوردار هستند بنابراین در صدد هستیم با اجرای پایلوت این طرح، مشکلات و موانع موجود شناسایی شده و بتوانیم برای استان ایلام نیز این طرح را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

سرپرست پست استان ایلام با بیان این که در پیاده سازی این طرح از الگوی استرالیا استفاده شده است، افزود: به منظور بهره‌گیری از دانش علمی روز دنیا، از تجربه دانشگاه ملبورن استرالیا به عنوان دانشگاه پیشرو در زمینه پیاده سازی سیستم‌های یکپارچه اطلاعات مکانی در جهان استفاده شده است.

لزوم به روز رسانی اطلاعات مکانی کشور

وی سپس درخصوص به روز رسانی اطلاعات مکانی کشور افزود: تا کنون طبق برنامه 100 درصد اماکن شهری به روز رسانی شده و تا پایان سال جاری اطلاعات تمامی اماکن روستایی نیز به روز خواهد شد.

سرپرست شرکت پست استان ایلام در ادامه به برخی مشکلات پیش روی طرح اشاره و عنوان کرد: توسعه روز افزون اماکن، وجود معابر هم نام یا بی‌نام  و مکان‌های فاقد پلاک از جمله مسایلی است که اختصاص کدپستی و اجرای 100 در صدی این پروژه را در استان با مشکل مواجه کرده است.

گله‌داری به نقش پست به عنوان رابط امین بین مردم و دولت اشاره کرد و افزود: استفاده از شبکه گسترده پستی مدیریت بهینه زمان،کاهش تردد و آلودگی و افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

 پست به عنوان یک سازمان زیربنایی بشمار می‌رود

وی با بیان این که در کشورهای پیشرفته پست به عنوان یک سازمان زیربنایی به شمار می‌رود اظهار داشت: به جز پست کسی نمی‌تواند از سوی دولت به درب منازل مراجعه کند و این نشانگر نقش این مجموعه در تامین امنیت اخلاقی و روانی شهروندان است.

سرپرست شرکت پست استان ایلام با اشاره به تسری هوشمند سازی در همه ابعاد پست خاطرنشان کرد: ایجاد سرویس‌های جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات ، چابک سازی و ساده سازی فرایندها با جدیت از سوی شبکه پستی دنبال می‌شود.

وی دانش محوری و نوآوری را لازمه پیشرفت جوامع دانست و بر لزوم ایجاد پایگاه نشانی مکان محور تاکید و خاطرنشان کرد: GNAF  زیرساخت اصلی  داده‌های مکانی است تا بتواند بین پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی ارتباط برقرار کند.

 GNAF حلقه ارتباطی فضای هوشمند و مبنایی برای دولت الکترونیک است

سرپرست شرکت پست استان ایلام در تشریح کامل این طرح گفت: GNAF حلقه  ارتباطی فضای هوشمند، مبنایی برای دولت الکترونیک موثر و کارآمد و شاخص معتبری از آدرس‌های مکان مرجع است و بر لزوم استانداردسازی آدرس‌ها در راستای خدمت رسانی بهینه تاکید و عنوان کرد: توسعه کشورها بدون وجود آدرس معتبر استاندارد غیرممکن است.

گله‌داری با بیان این که در طرح GNAF هر یک از آدرس‌ها با دقت بالا اعتبار سنجی می‌شود و شامل جزئیاتی همچون نام محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک است، ادامه داد: نشانی ثبت شده در پایگاه GNAF شامل تقسیمات کشوری، نام محله، نام معبر، پلاک و مختصات ملک (یا همان ژئو کد) برای آدرس است.

وی افزایش کارایی و داده‌های دقیق و قابل اطمینان را از مزایای طرح دانست و افزود: GNAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی آدرس های معتبر، دوباره کاری‌ها و خطاهای مرتبط با آدرس های جعلی و باطل را حذف و یا کاهش می‌دهد.

سرپرست شرکت پست استان ایلام در پایان نیز از تلاش‌های مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی و اعضای هیات مدیره و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب اساسنامه جدید شرکت ملی پست قدردانی کرد./م
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار