آیت الله شبیری زنجانی تأکید کرد: مقامات علمی و اجتماعی مهم است؛ اما آنچه برای انسان مفید است همین ارتباطات معنوی و خدمات به مردم است.
کد خبر: ۳۵۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 04 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید علی موسوی اردبیلی فرزند آیت الله موسوی اردبیلی با حضور در دفتر آیت الله شبیری زنجانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله شبیری زنجانی، رحلت آیت الله موسوی اردبیلی را بار دیگر به فرزند ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: سایه حضرت ولی عصر(عج) بالای سر همه ماست.

این مرجع تقلید با تجلیل از مقام معنوی مرحوم آیت الله اردبیلی، خاطرنشان کرد: این دنیا مکان ماندن نیست. حتی انبیاء هم از این دنیا رفته اند؛ اما مهم این است که انسان با دست پر دنیا را ترک کند.

وی افزود: انسان باید طوری در جامعه زندگی کند که وقتی از دنیا رفت کسانی که او را می شناسند درباره او  « لا نعلم منه الا خیراً» بگویند. باید در این دنیا روابطمان را با اولیای الهی محکم کنیم. الحمدلله آقای موسوی اردبیلی همه این شرایط را داشتند و همه کسانی که او را می شناختند به بزرگواری ایشان شهادت می دادند.

آیت الله شبیری زنجانی تصریح کرد: نعمت الهی برای یک روحانی این است که اتصالش را با مبادی عالیه محکم کرده باشد. مقامات علمی و اجتماعی به جایِ خود؛ اما آنچه برای خود انسان مفید است، همین ارتباطات معنوی و خدماتی است که برای مردم انجام می دهد.

وی برای فرزند آیت الله موسوی اردبیلی آرزوی موفیقت کرد و ادامه داد: اینکه در بیت یک روحانی، روحانی دیگر پرورش پیدا می کند امتیاز و نعمت است؛ و گرنه بیت آن روحانی هر مقدار هم که عظمت داشته باشد، کالعدم می شود. امیدواریم شما هم در امور، در حد أعلی موفقیت داشته باشید. همین که مشمول رضایت ایشان بوده اید نعمت و توفیق بزرگی است.

آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به سابقه دیرینه دوستی شان با آن فقید سعید، خاطرنشان کرد: ایشان می فرمودند در همان سالی که مرحوم آیت الله بروجردی وارد قم شده اند، ایشان نیز به قم آمده اند. می گفتند وقتی آمدم دیدم که سیدی کم سن در کتابخانه درحال مطالعه است. از ایشان پرسیدم: این سید که بود؟ گفتند جناب عالی بودید. ما هم از همان اوایلی که ایشان به قم آمدند به ایشان ارادت پیدا کردیم. یعنی بیش از 70 سال با ایشان رفاقت داشتیم.

منبع: رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار